Hej alle |
Hej jurahjaelp,
Teknisk set har du begået selvtægt.
Hvis nogen slår mit barn, så må jeg ikke tage hen og slå denne.
Hilsen, Robert
Hej alle |
Hej jurahjaelp, Teknisk set har du begået selvtægt. Hvis nogen slår mit barn, så må jeg ikke tage hen og slå denne. Hilsen, Robert |
Hvorfor lagde du ikke sag mod ham da du først havde fået ud af at du var blevet snydt? |
Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau
Næppe! Kører du for hurtigt i en firmabil hæfter du selv, og du får også en fartbøde selvom du sætter farten ned når du opdager blitzen fra fotofælden. Det er dig der står bag hadesiden og det er dig derhar uploadet billeder og tekst - ergo er du den ansvarlige. Du må møde op i fogedretten i bevidthed om at du har en tabersag og derfor skal så billigt ud af det som muligt. En evt. erstatning kan jo så modregnes dit krav om de 7k - men det må tiden jo vise. Håber det var det hele værd, måske fik du hævn men den slags har jo også en pris. Michael |
Jeg kontaktede Politiet – de sagde, at jeg skulle gå igennem advokat. Jeg kontaktede advokat, og han sagde at jeg klart havde en sag med alle beviser, men at svindleren sikkert blot lod være med at møde op i Fogedretten, erklærede sig personlig konkurs eller andet. Så for at undgå udgifter til advokat osv., og stadig ikke vinde mine penge, var artiklen den næste løsning. |
Vil det sige, at jeg som mine beviser i sagen kan tage alt dokumentation med på, at han skylder mig penge? |
Nej! Det er to sager. Men du kan jo bare fratrække de 7k fra et evt. erstatningsbeløb og så må han køre en inkassosag på dig, hvor du bruger din gamle sag som bevis for at du allerede har indbetalt 7k. (eller har dem tilgode). Det er lidt ligesom en kreditnota. MEN, - det er jo ikke USA´ske beløb herhjemme så jeg synes du skal afvente sagens udfald og Rettens beslutning. Hvis du møder selv, skal du dog ikke rode for meget rundt i den gamle sag som juridisk intet har at gøre med denne sag. For Dommeren kan beslutte at du skal give møde via en advokat hvis det bliver for rodet. Det koster bare yderligere. Men du skal selvfølgelig fortælle årsagen, - men din handling er stadig "ulovlig". Michael |
Hej Michael Hmmm, spændende... To spørgsmål: 1) SKAL svindleren selv møde op til mødet? (Altså møder jeg ham så endelig igen efter to år?) 2) Hvad vil du skyde på at sådan noget koster? Jeg er helt lost... |
1. Nej. Han kan give møde ved en advokat. Hvis du ønsker hans tilstedeværelse skal du ringe til Retten og sige at du ønsker at føre ham som vidne, Så afgør Retten om din begrundelse er nok til en vidneindkaldelse. Møder han så ikke op, kan Retten dog beslutte at se bort fra det, og afgøre sagen uden hans vidneudsagn. 2. Det ved jeg ikke. Men næppe det helt store, omend det er ærgerlige penge. En evt. advokat får ikke mange timer for en sådan sag tilkendt af Retten (et screenshot kan jo i princippet udgøre bevisførelsen) og modpartens "svie og smerte" er vel til at overse. Kendte mennesker der "ulovligt" er fotograferet topløse har fået 35k jf. sladdderbladene, - så mon ikke det er mindre? Men vent og se. Det forudsætter jo at at der kommer en dom, - et forlig foreslået af Dommeren er jo også en mulighed. Michael |
Hej igen Michael 1. Vil det være en god idé at bede ham om at komme? Jeg tror ikke, han har en advokat på sagen (det har han jo sikkert ikke råd til, sådan en svindler der også er på kontanthjælp!). Samtidig var hans skriveri til Fogedretten fyldt med stavefejl, hvilket også tyder på at han selv har sendt det ind. 2. 35k vil også være helt vildt i denne sag tænker jeg! Et forlig? Hvad kunne dommeren foreslå evt.? At jeg sletter artiklen med det samme? |