Hej Aminoer, jeg er ved at købe en lille varevogn til den virksomhed der endnu ikke er registreret. Det hele gik pludselig lidt hurtigt, da jeg fik et godt tilbud. Problemet er så bare, at jeg for det første vel ikke vil kunne køre fra sælger i bilen, da jeg ikke har registreret firmaet endnu, men sælger ville også ha' pladerne af, inden de solgte, så der skal jeg vel ha' fat i nogle prøveplader??
Er der en venlig sjæl der lige vil skære ud i pap, hvad jeg præcis gør i denne situation?
På forhånd tak, og god weekend. |
Hjælp til bilkøb
- 1
|
Ok, tak for svar. Situationen er den, at jeg p.t er på dagpenge og derfor skal være sikker på at bilen bli'r købt, inden jeg registrerer virksomheden, for ellers får jeg muligvis et problem med a-kassen. Mht. forsikring, har jeg fået et par tilbud der lå rimelig tæt på det samme, så jeg holder mig nok til mit eget selskab indtil videre. Det jeg forestillede mig var, at hvis handlen falder på plads tirsdag, så bestiller jeg cvr. nr. og får derefter forsikringen på plads. Derefter kan jeg vel få købt pladerne, så de kan monteres ved afhentning. |
Er det en ren gulpladebil eller skal du også køre i den privat?
|
Som Nasash siger, så ville jeg helt sikkert få styr på reglerne først, dem jeg har hilst på fra Dana til forskellige arrangementer har været ganske søde og "til for at hjælpe". Så jeg ville sikre mig inden jeg købte. Hvorfor kan sælgeren ikke lade pladerne blive og evt. køre med ud og om registrere den? Er det prøveplader der er på nu eller faste som så skal afmeldes? Husk forsikringsbevis når du henter plader ;) Mvh. Martin |
Det skal være ren gulpladebil. Jeg har sådan set styr på reglerne. Det handler bare om at få tingene gjort i den rigtige rækkefølge. Jeg vil ikke registrere virksomheden før bilen er på plads, for ellers risikerer jeg at stå med en rigistreret virksomhed, uden bil og mulighed for at tjene penge + at jeg stadig er på dagpenge og dermed skal stå til ansvar overfor a-kassen. Det er faste plader der er på nu, da det er en firmabil hos en virksomhed.
Men jeg takker for svarene, og regner med at det smarteste nok bare er, at tage én ting af gangen. Hvis handlen bli'r til noget, kan bilen forhåbentligt stå hos sælger indtil jeg har fået cvr. nummer, og i mellemtiden kan jeg få forsikring og pladerne på plads. |