Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille ide - Salgsværktøj

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Efter at være startet som Kundeservice/sælger i telebranchen, har jeg gået og brygget på en lille ide.

Som sælger er det altid vigtigt at være 2 skridt foran kunden og kunne tegne det bedst mulige billede af den person man sælger til. Nu sidder jeg med mobilabonnementer og skal jo overtale folk fra et selskab til et andet.

Følgende spørgsmål bliver næsten altid stillet:

- Hvor har du abo. ?
- Hvor meget betaler du?
- Hvad får du med i det abo. ?
- Hvad er vilkårene ?

Når kunden fortæller mig at de har abo. i Telia og betaler 200, så ved jeg allerede hvilket abo. de har og hvilke vilkår der gælder. Alt dette kan jeg finde ved at gå ind på Telias side og se abo.'et, samt vilkår igennem.
Derfra er det så min opgave at danne mig et overblik over hvad vi kan som Telia ikke kan.

Problemet for mig, samt et par kollegaer jeg har talt med, ligger i at man skal have 10 forskellige vinduer åbne, samt danne sig et overblik over de forskellige hjemmesider, som er fyldt med div. reklamer og pop ups.

Ideen ligger nu i at skabe overblik for sælgeren og gøre det langt nemmere og hurtgere, at vide hvilke knapper der skal trykkes på.
Der skal skabes et program hvor man er logget ind som medarbejder i det pågældende firma. Når programmet åbnes vil medarbejderen på skærmen let og simpelt få opstillet de forskellige udbydere på markedet.
Alt efter hvilken udbyder kunden så har, kan medarbejderen bare ved at kende udbyder og pris hurtigt og nemt finde abo.'et og trække det ned ved siden at det det abo. der skal sælges.
Herfra vil Programmet hurtigt udregne prisforskelle, samt markere fordele og ulemper.

For mig som sælger, så har jeg alt den information jeg øsnker på nettet, problemet er bare jeg skal danne mig et hurtigt overblik og som sagt være 2 skridt foran fra start, hvilket dette program kunne klare for mig.

Med de rette folk omkring mig og et godt gennemarbejdet produkt, ville jeg mene der er muligheder med ideen.

Hvad siger i? og er det overhoved muligt?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:42

Jeg forstår ikke helt om du søger en idé til hvordan man kan gøre det, eller om du vil høre om det er en god idé at sælge til andre?

Hvis det er det andet, så måske, men højst sandsynligt ikke, hvorfor?:

Hvis det er det første, så kan det lynhurtigt laves. Enten i excel eller i simpel HTML på f.eks. et intranet eller sågar bare i en fælles mappe. 

Når man åbner værktøjet, så står der i kolonne A "Udbyder" i kolonne B står der prisen, i kolonne C er det et link til en underside, med mere information. På den måde kigger man bare under T og priserne er selvfølgelig også sorteret fra lav-> høj og klikker på linket -> underside med alle de informationer om abonnementet man skal bruge.

Ja, du kan jo nok høre at jeg selv har lavet præcis det system engang Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 21:27

Det var lidt en blanding af begge dele ;)

Det lyder jo ganske simpelt og lige til. Hvordan holder du det opdateret? der kommer jo konstant nye priser og muligheder.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:33

Jeg synes at det lyder som en rigtig god ide!

Det kræver jo at alle data holdes opdaterede konstant for at kunne fungere. Men det lyder mere effektivt at holde en database ajour, end at en hel flok sælgere skal bruge tid på at sammenligne priser og beregne besparelser dagen lang.

Rent teknisk kan det sagtens lade sig gøre, og er ikke super kompliceret.

Mvh Carsten

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 00:32

Hej Carsten

Tror også selv på selve ideen og havde lige netop brug for at få bekræftet de tekniske muligheder.

Som der er blevet skrevet er det muligt at lave et excel ark eller lign. Men hvis det dette program et simpelt at lave, og kan holdes nede i omkostning og deraf sælges billigt, hvorfor så ikke bruge et prof. program der konstant er opdateret og tilføres med nye funktioner der optimere muligheden for salg.

Nu arbejder jeg et sted, der er ikke bange for at tage en chancer og altid er åbne for muligheder, så vil prøve at gå videre med og hvis jeg når så langt at jeg vil give det en chance, så skal jeg bruge en partner der kan klare det tekniske (måske igennem arbejdet).

Tak for svaret!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 00:44

Det er super enkelt at sætte op. Jeg tror ikke du skal forvente at skumme fløden på det, jeg ved at nogle teleselskabers outbound afdelinger har disse værktøjer. Som jeg skrev, så har jeg selv tidligere været med at lave et. 

Opdateringerne kan agernterne selv rette i, eller sende en mail til en der kan. Og SÅ mange opdateringen af priser kommer der heller ikke, hvis man bare følger med. Om end andet, så er der jo max 1 der får en uopdateret abonnement, fordi personen selvfølgelig retter det. Og ikke som før hvor måske 20 medarbejdere sidder og leder efter et abonnement.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:55

Jeg ved ikke om det findes, men det kunne være interessant at sælge disse oplysninger (ikke kun tele priser) som et abonnement, samme med programmet, til telemarketing firmaer. Lidt som TDC, KOB etc. gør med adresser, telefonnumre, virksomhedsinfo etc. Så behøvede telemarketing firmaerne slet ikke bruge krudt på det.

Mvh Carsten

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 11:54

Nu er mit mål heller ikke at skumme fløden (ville da ikke sige nej til muligheden). Arbejder på nogle andre projekter lige nu, så ser mest det her som en simpel men smart ide, jeg kan arbejde lidt sideløbende med.

Programmet kan laves enkelt og der kan tilføres et hav et ekstra funktioner, der gør at jeg som sælger ikke behøver at skrive div. data ned på kunden, samt besøge andre udbydes hjemmesider osv.

Programmet kunne udover muligheden for at sammenligne priser og vilkår, give mig muligheden for at indtaste og "afkrydse" info omkring kunden. Jeg ved mig selv, at jeg typisk sidder og skriver div. kunde infomationer på papir og laver et hav af gule sedler til callbacks.

Jeg ville altså på min skærm få et billede af det produkt der skal sælges, samt personen der skal sælges til. Disse infomationer skal selvfølgelig bruges i selve salgs øjeblikket, men også gemmes og gøre mit callback langt nemmere. 

Det kan ikke kræve det vilde at skabe et sådan program og kunne for og mange andre skabe langt mere overblik og tid, hvilket er virkelig vigtigt i vores funktion.  

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)