Har lige fået et surt brev fra post Danmark. Har købt Vareprøver hjem fra en leverandør for omkring 300 kroner. De har snuppet pakken og opkræver 201 kr i import og moms.
Jeg har endnu Ikke fået Cvr-nummer, da jeg naturligvis vil tjekke kvaliteten af varerne osv først.
Håber i kan hjælpe mig. Er jeg nødt til at betale bøden og kan jeg på nogen måde få pengene refunderet senere?
Hej Lars Det er ikke en bøde, det er bare sådan vilkårene er.Når Post Danmark sender vareprøven til dig, skal de opkræve told og moms, og hertil tager de et gebyr på 160 kr. for arbejdet. Der gælder mere eller mindre samme regler når du er import registreret, forskellen er blot at du ikke betaler momsen.
De havde jo nok kostet meget mere i fragt - det er jo ingen herregård det her trods alt. Alle udgifter kan være sure, men 210 kr er jo trods alt, også for dig til at leve med. Enhver opstart koster penge, og du gør ret i at være over omkostninger og passe på, men lade det ikke genere for megen mavesyre All the best - kør på
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Måske, hvis ikke besparelsen så var blevet ædt op i fragt. En anden taktik kan også være at tage en mindre mængde af varen, da pris for fragt, gebyr osv. pr. enhed så bliver mindre. Der er selvfølgelig en risiko, hvis varen ikke lever op til forventningen.