Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vareprøver med moms og importgebyr

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Har lige fået et surt brev fra post Danmark. Har købt Vareprøver hjem fra en leverandør for omkring 300 kroner. De har snuppet pakken og opkræver 201 kr i import og moms.

Jeg har endnu Ikke fået Cvr-nummer, da jeg naturligvis vil tjekke kvaliteten af varerne osv først.

Håber i kan hjælpe mig. Er jeg nødt til at betale bøden og kan jeg på nogen måde få pengene refunderet senere?

Mvh Lars - ung kommende iværksætter

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:40

Hej Lars
Det er ikke en bøde, det er bare sådan vilkårene er.Når Post Danmark sender vareprøven til dig, skal de opkræve told og moms, og hertil tager de et gebyr på 160 kr. for arbejdet.
Der gælder mere eller mindre samme regler når du er import registreret, forskellen er blot at du ikke betaler momsen.

Pt. anses du som privatperson og der gælder disse regler: http://www.toldpriser.dk/toldregler

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 22:44

Så det er mere eller mindre idioti af mig at jeg ikke har købt små pakker hjem for under 80 kroner i stedet?:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49

De havde jo nok kostet meget mere i fragt - det er jo ingen herregård det her trods alt. Alle udgifter kan være sure, men 210 kr er jo trods alt, også for dig til at leve med. Enhver opstart koster penge, og du gør ret i at være over omkostninger og passe på, men lade det ikke genere for megen mavesyreStick out tongue All the best - kør på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:49

Måske, hvis ikke besparelsen så var blevet ædt op i fragt. En anden taktik kan også være at tage en mindre mængde af varen, da pris for fragt, gebyr osv. pr. enhed så bliver mindre. Der er selvfølgelig en risiko, hvis varen ikke lever op til forventningen.

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 23:14

Jeg takker for svarene.

Havde håbet på et smuthul men havde dog regnet med dette. Er altid sluppet udenom importgebyr og moms så det er selvfølgelig bittert.

Endnu en gang tak for hjælpen. Dejligt aminobrugere er så gode til at hjælpe sammenlignet med resten af befolkningen ;)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 13:22

Lars Sørensen:
Dejligt aminobrugere er så gode til at hjælpe sammenlignet med resten af befolkningen ;)

Sikke da en gang tåbelig sluder!!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:52

Ravn:
Sikke da en gang tåbelig sluder!!

Sikke da en ligegyldig og negativ kommentar. Det må manden da gerne mene hvis han synes det!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)