Jeg skal bruge noget hjælp angående Google places vs. de organiske søgeresultater. Jeg har observeret at mange sider som rangerer i Google Places ikke rangere særligt højt i de organiske søgeresultater og oftest er det en underside der rangere højt. Jeg har dog også set tilfælde hvor siden både er på Google Places og forsiden på side 2.
Et lille eksempel:
Her ranger artofstyle.dk som nummer 2 i Places og så med underside lige under. Det virker altså som om at Google sammenfletter Places og forsiden. Jeg har lidt svært ved at finde et godt eksempel på man godt kan få hjemmesiden op, men søger man på "Maler Århus" så vil MC maler være nummer 2 i Places og nederst på side 2 i de organiske med forsiden.
Er der nogle der har gjort lignende observationer og som kan komme med et svar på hvordan det hænger sammen?
Har et eksempel på en forretning der sælger (fiktivt, men fuldt kompatibelt) franskbrød.
Ved en søgning på "Franskbrød" så dukker siden frem i places på side 1. Og en underside ranker også på side1.
På side 2 ranker hovedsiden så igen.
I mit tilfælde er undersiden så optimeret til netop det her søgeord, hvilket er -som franskbrød- et generisk ord ligesom f.eks. frisør. Vi har en underside der hedder /frisør fordi der også tilbydes andre produkter.
søger man på "Maler Århus" så vil MC maler være nummer 2 i Places og nederst på side 2 i de organiske med forsiden.
Hej Patrick
Ranking i Google Places og de organiske søgeresultater på Google er i princippet to forskellige ting - eller det vil sige, at det er i hvert fald hvad Google ønsker at der skal ske. Places er Googles forsøg på at lade de små lokale forretninger trænge igennem på nettet. Og man kan sige at de bliver ranket efter den lokale "popularitet" frem for den velkendte linkbuilding, SEO m.m. som man selv kan påvirke de organiske søgeresultater med. Så dette er egentlig grunden til at den samme virksomhed ranker på to forskellige måder på henholdsvis Places og de organiske resultater.
Jeg håber det gave en smule afklaring midt i al forvirringen der hersker omkring Google
Places er Googles forsøg på at lade de små lokale forretninger trænge igennem på nettet. Og man kan sige at de bliver ranket efter den lokale "popularitet" frem for den velkendte linkbuilding, SEO m.m. som man selv kan påvirke de organiske søgeresultater med.
Kathrine jeg er helt med på ideen med places, men jeg er ret overbevist om det påvirker de organiske, jeg har bare svært ved at se et mønster.
Grunden til jeg spørger er grundet en side, hvor forsiden ranker rigtigt godt på hovedordet. Tænkt eksempel kunne være "tømrer". Der ranker forsiden på 6 pladsen. Men sætter man så byen bagved f.eks. "horsens" så ranker siden nr 1 i places, men i de organiske resultater rangerer forsiden overhovedet ikke, og det første man støder på er en underside, der efter min mening er mindre relevant for søgeordet.
Kathrine jeg er helt med på ideen med places, men jeg er ret overbevist om det påvirker de organiske, jeg har bare svært ved at se et mønster.
Grunden til jeg spørger er grundet en side, hvor forsiden ranker rigtigt godt på hovedordet. Tænkt eksempel kunne være "tømrer". Der ranker forsiden på 6 pladsen. Men sætter man så byen bagved f.eks. "horsens" så ranker siden nr 1 i places, men i de organiske resultater rangerer forsiden overhovedet ikke, og det første man støder på er en underside, der efter min mening er mindre relevant for søgeordet.
Har selv observeret et lignende mønster og søger også en forklaring, og har gjort det i en tidligere tråd.
Lad os håbe der er nogen der kan komme med en god forklaring.
For god ordens skyld tror jeg at både trådstarter og undertegnede forstår meningen og formål med places m.m.
Det er sammenhæng eller det modsatte der søges svar på.
Og hvis der er sammenhæng m.m. hvordan kan man så påvirke disse til egen fordel ?
Relevante spørgsmål. Der burde ikke være noget sammenfald, ligesom at det ikke skulle påvirke den organiske ranking hvis man benytter Adwords!
Min erfaring med Places er desværre også på et lidt diffust plan. Nogle gange ranker jeg helt vildt godt og andre gange er jeg borte og slet ikke at finde. Det kunne være rart med en der kunne give nogle brugbare råd, andet end at opdatere ens profil og lign. - det synes jeg heller ikke virker stabiliserende.