Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal lave mit logo?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Blakhawk; Danville, California
Tilmeldt 26. Dec 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal du have et logo? Med 25+ år i business: Et logo bruges til at genkende et firma umiddebart. F.eks. muslingeskallen fra Shell som skfange bilisters opmærksomhed når de kører på vejen.

Men et logo til et firma der ikke har en størrelse der er temmelig stor eller er tæt på at være markedsførende er efter bedste mening spild af krudt.

Carsten Sommerskov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Boisen:

Brian,

Hvad har du af baggrund indenfor grafisk design...?

jeg er autodidakt, og nok mere "købmand" end "creator". Derfor jeg ikke tager de store penge for netop dette område og forventer bestemt heller ikke forventer at blive draget ind, når Coca Cola, Nike mv. skal have lavet logoer.

Så jeg tilbyder logoer, jeg mener kvalitetsmæssigt, men ikke mindst brugsmæssigt er en tand over de mange "photoshop-lykkeridere"  - og til rimelige penge til mindre firmaer.

Jeg oplever nemlig selv rigtig tit ifm. mit salg af printopgaver, at mange kommer med mere eller mindre håbløse logoer i mere eller mindre håbløse udgaver/formater/opløsninger...

Det er naturligvis ikke den store forretning for mig mht. logodesign, men til gengæld er der mange, der vender tilbage til mig ifm. andre opgaver - så det er lidt ligesom når supermarkederne sælger øl, mælk mv. til under indkøbspris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg skulle ellers LIGE til at komme efter dig, hvis du skrev at du var uddannet grafiker ;-)

Tip: Tænk lidt mere ud af boksen, jeg syntes dit logo bliver for kedeligt, sikkert og derfor ikke noget der skejer ud = kunder husker ikke logoet/brandet.

Jeg har lige lavet et ultra hurtigt oplæg (15 min.) som jeg plejer at lave til mine kunder når vi går i gang.

- Det er en god idé bare at skyde en masse skøre idéer af, som man ikke har brugt tid på at finpudse da det kan give kunden nye idéer og ikke mindst dig selv.

Mvh. Bertil Boisen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

@Bertil Boisen.

Det kan jeg nu også, men ifm. denne opgave var det ikke aktuelt.
nogle gange skal det være stingent, andre gange ikke. Og efter min mening bør man absolut ikke abstrakt for bare at være abstrakt, hvis det ikke harmonerer med det budskab firmaet eller vil ud med.

Men bare rolig, Bertil. Der er ingen tvivl om, at du er dygtig - og vi henvender os bare til 2 forskellige segmenter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Sommerskov:
Men et logo til et firma der ikke har en størrelse der er temmelig stor eller er tæt på at være markedsførende er efter bedste mening spild af krudt.

Synes jeg da var lidt negativt og arrogant skrevet...


De fleste har vel en drøm om, at éns firma bliver stort eller i hvert fald større...Man skal jo starte et sted...


Og det kan da godt være man kan undvære et logo, ligesom man kan undvære så mange andre ting, men hvorfor skulle man dog det?!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig, hvis kunden vil have det lidt mere konservativt, så skal man jo nok ikke ud i denne version som jeg har lavet ;-)

- Men jeg syntes det er en god måde at indlede en opgave på, ved bare at fyre en masse af, også noget andet end kunden ønsker. Da det så kan skabe nye idéer.

Grunden til at jeg skriver er fordi at du jo faktisk tager opgaverne fra grafikere, og tager samme pris for det, selvom du måske ikke er ligeså kompetent.

(intet ondt ment i dette, og du skulle selvfølgelig ikke holde dig tilbage med at skrive det præcis samme til mig, hvis jeg begyndte at give mig i kast med print-opgaver)

Men i sidste ende er det jo firmaerne der selv bestemmer. Så jeg har ikke så meget at skulle have sagt alligevel.

Dog er du bedre end som du så fint kalder dem: "photoshop-lykkeridere" - de saaaaataner!

- Lidt ros skal du også have ;-)

Mvh. Bertil Boisen.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Sommerskov:

Hvorfor skal du have et logo? Med 25+ år i business: Et logo bruges til at genkende et firma umiddebart. F.eks. muslingeskallen fra Shell som skfange bilisters opmærksomhed når de kører på vejen.

Men et logo til et firma der ikke har en størrelse der er temmelig stor eller er tæt på at være markedsførende er efter bedste mening spild af krudt.

Carsten Sommerskov

Et flot logo gør en hjemmeside meget mere indbydende at se på. Derfor gider jeg ikke bare skrive mit navn med store sorte blok bogstaver.

- Alexander Larsen

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander.

Du skal bruge Hassan fra Bulldesign.dk

Jeg har før brugt ham til forskellige opgaver i forbindelse med logo og banner design med stor tilfredshed. Han er bliver ved indtil du er tilfreds med resultatet og så har han yderst fornuftige priser.

Enjoy!!!

mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Hr. Sommerskov

Det var dog lige godt s.....

Hvorfor skulle det ikke være i orden med et logo til en mindre virksomhed???

Følgende punkter taler for et logo til mindre virksomheder:

1. Højere genkendelsesfaktor
- lettere at huske virksomheden
- ser man bilen på gaden med logo på
Er der her også genkendelsesfaktor
Det samme gør sig gældende med
brevpapir, visitkort, mailsignatur og
meget meget mere.

2. Klart signal fra virksomheden, der kan være med til at øge troværdigheden

3. Det giver mulighed for markedsføringstiltag der igen giver bedre genkendelighed...

4. Hvad er dine argumenter for at mindre virksomheder ikke skal have logo?

Jeg forstår det ikke?

Mvh
Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der også forskel på hvor mange penge man skyder i et logo. 500 kr. for et logo til en hjemmeside lyder meget fornuftigt. Det tror jeg ikke Raymond Loewy som designede Shell logoet i sin nuværende form ville nøjes med.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)