Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så sælg mig dog noget!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Er det du efterlyser i virkeligheden ikke mere personlig service? Det er jo den bedste måde at sælge på hvis du får kunden til at føle at man ikke bare er et nummer på listen, men man bliver hørt, forstået osv

Du har fuldstændig ret, Erik - det lige nøjagtig det omdrejningsmoment vi mangler ganske meget - hos især mange bilforhandlere... men nu ikke enestående for netop den branche.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigeligt med personale hos de fleste bilforhandlere, det er bestemt ikke på den konto at den er gal.

Man har vel også forståelse for at man må vente hvis man kan se at alle er optaget på en solrig søndag, men ellers er der nok personale som bør være opmærksom på de kunder som er i butikken.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Jeg kunne forstille mig servicen er en helt anden i fx USA. Jeg synes nemlig også det er til grin så dårlige de er nogle steder i DK.

Men det skyldes måske at det er dyrt at have tilstrækkelig personale med danske lønninger.

Efter at have boet et år i USA og mødt folk med både høje og lave lønninger, er det bestemt ikke lønningerne der er årsag til lidt eller meget service. Det er mere en del af deres kultur at folk skal have en ordentlig behandling. Om der er bagtanker med er jo et individuelt spørgsmål, men min oplevelse er helt klart at amerikanerne bare har lyst til at sælge dig det du gerne vil have. De vil gerne hjælpe dig med at finde lige det der er din drøm.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 164
Fra  Ledz Media Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv lige købt ny bil.

Og både ved ford, toyota og suzuki fik jeg utroligt dårlig service.

jeg endte ud med en vw til dels også på grund af deres utroligt gode service.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

så skulle i prøve at ta en tur i elgiganten..

jeg skulle en dag købe en bærbar pc sammen med en ven som ikke kunne vente, det skulle være nu..
så vi tog i elgiganten, der var måske 5 kunder i hele butiken, uheldigvis var der en som snakkede med sælgeren i edb afd.
kunden viste ikke rigtig om han skulle købe noget og de snakkede om farver.. sælgeren ville ikke slippe ham..
vi havde ikke brug for hjælp og havde fundet den bærbar vi ville købe.. men intet er hyldevare i elgiganten, så vi var nød til at snakke med en sælger for at få lov til at købe, da kunde sælger talte med om ingenting, spurgte jeg sælger.. må vi få lov til at købe 1 stk af den her bærbar.. vi fik at vide vi måtte vente til han var færdig med kunden... som han talte med om ingenting og gerne ville sælge en dyre vare end kunden ønskede.. jeg sagde igen til sælge (lidt i sjov) må vi ikke få lov til at købe bare deeenne her og rørte ved den bærbare vi gerne ville ha...

sælge svare surt igen vi måtte vente.. det hele endte med vi gik uden at købe noget. godt sure, jeg er sikker på dan anden kunde heller ikke købte noget og ville hjem og tænke over om han ville købe noget...

efter denne oplevelse sammen med at køre forgæves der til for at købe en helt alm vare som de ikke har flere af fordi de har valgt at sætte den 100 kr ned i pris (stadig billigere på nettet) køber jeg aldrig noget der mere, skal jeg købe bestiller jeg det i deres net butik, da jeg ikke vil være til grin

 

Godt gået Elgiganten :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

urt igen vi måtte vente.. det hele endte med vi gik uden at købe noget. godt sure, jeg er sikker på dan anden kunde heller ikke købte noget og ville hjem og tænke over om han ville købe noget...

efter denne oplevelse sammen med at køre forgæves der til for at købe en helt alm vare som de ikke har flere af fordi de har valgt at sætte den 100 kr ned i pris (stadig billigere på nettet) køber jeg aldrig noget der mere, skal jeg købe bestiller jeg det i deres net butik, da jeg ikke vil være til grin

 

Godt gået Elgiganten :-)

Det er noget med de får bonus af det enkelte salg og den enkelte vare. Tilbudsvare mindre og nogle dyre vare ekstra. Det betyder at der er nogle vare de hellere vil sælge og ikke ser så meget på kundens ønske. De vil heller ikke kalde på en anden medarbejder for så mister de selv guld.

Men mon ikke der findes to slags sælgere. Dem der er sælger med hud og hår som vil gøre alt for kunden. Men så er der også dem som hvor det bare er et job og tænker mere på sig selv. 

P.S. Så købte jeg en folie i omtalte butik, til at sætte på mobil skærmen. 146 kr. for et stykke tynd plastik folie så forventer jeg det ser ok ud og virker perfekt. Men nej det lignede L... så dagen efter tilbage, men jeg skulle i service afdelingen så ud af butikken og ind igen... 10 personer i kø og ingen medarbejdere at se..  SERVICE ? Jeg forlod butikken .. Folien ligger i skraldespanden.  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den var sgu ikke gået her i USA. Så var sælgeren fyret! Her kan man næsten ikke gå ind til en bilforhandler og gå ud igen uden at have prøvet mindst en bil.

Jeg var næsten lige flyttet herover, og var helt i ekstase over de lave bilpriser. Så derfor var jeg ude for at kigge på sjove biler. Ikke fordi jeg ville købe, bare for at se de biler der kører så få af i DK. Jeg besøgte en Corvette specialist, og efter 5 minutter sad jeg i førersædet og gav de 400HK pisk (1.5 uge efter kom jeg dog tilbage og købte den).

Sidste weekend var fruen og jeg ude og se på bil til hende, og kiggede hos den lokale Porsche forhandler. Forhandleren spurgte straks hvilken vi ville prøve, og hvem der skulle køre først. Og det ender jo nok med at vi vender tilbage efter en bil, med sådan en service.

Men det er ikke kun ved bilforhandlere der er det service niveau i USA. Det er overalt. Service er det der sælger varen.

Mvh Carsten



Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Men det er ikke kun ved bilforhandlere der er det service niveau i USA. Det er overalt. Service er det der sælger varen.

Mvh Carsten

Det er det jeg savner flere steder i DK, jeg oplevede det i efteråret i USA i flere butikker, super flinke, super serviceminded og altid med smil på. De har en rigtig god attitude, som giver lyst til at handle. 

Sjovt nok har jeg altid fået helt fantastisk service hos de flere af de lidt dyrere bilmærker, dog syntes jeg det har været svingende hos Mercedes, dengang jeg prøvede et par stykker af dem.

Men arrogancen hos flere sælgere rundt omkring findes desværre i stor stil. 

Dbh. Martin

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er jeg alene om det, men jeg hader at gå ind i en butik og blive angrebet af sælgere, før jeg får set mig om. Det kan nemt afholde mig fra at gå derind overhovedet. Big Smile

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise,

Jeg havde det faktisk på samme måde i starten, men så opdagede jeg at det sparede mig tid, og gjorde mine indkøb nemmere. Det er meget udansk at have andre til at hjælpe en, og det kan virke som om ens privatsfære bliver invaderet.

Men nu hvor jeg er vant til det, vil jeg nødig undvære det. Sidst jeg var i en SuperBrugsen i DK stod jeg og ventede på at de pakkede mine indkøbsposer. Jeg må have lignet et fjols :-)

Mvh Carsten


Side 2 ud af 3 (24 indlæg)