Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min hjemmeside; citatsamling.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har for ca. 2½ måned siden startet en hjemmeside, som jeg har kaldt for; Citatsamling.dk. På siden kan man lave en brugere og sjovt nok poste alle mulige citater. Til det har jeg et par spørgsmål.

Hvad synes I om siden, og hvad kan jeg gøre bedre?

Hvordan kan jeg øge min chance for at få flere brugere eller bare i det hele taget flere besøgene? f.eks vil jeg gerne have, at min side skal dukke frem når man søger citater på google. Den kommer kun frem når man søger citatsamling, eller citater som er blevet postet så siden.

Hvis jeg skulle tjene penge på siden, hvad skal jeg så starte med at gøre?

Og til allersidst: Hvordan fungere rettighederne og lovene om citater. Med andre ord hvad skal jeg gøre for ikke at havne i spjældet?

Tak Aminoer!

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 08:33

Hvorfor står der "Askit" i stedet for "Citatsamling.dk" foroven ??

Jeg syntes der mangler nogle billeder eller et eller andet - Lav nogle "kasser" med udvalgte citater på forsiden. Opdel i danske og udenlanske citater. Siden er ikke tiltalende for mig, den fanger mig ikke, men kan ikke lige sige hvad det er

Håber du kan bruge det til noget 

vh

Peter

Fra Værløse
Tilmeldt 15. Mar 12
Skrevet kl. 14:55

Logoet har jeg en ven som er i gang med at lave.

Så du mener når man peger på citater i menuen skal der dukke et undermenu med  "danske" og "Engelske" citater?

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 20:00

ja - det jeg lige kikkede på var det meste af engelsk - der syntes jeg jo nok at det ville være gamle danske citater der ville være interessandt for mig og umidbart ville de måske forsvinde lidt i mægden af udenlandske

Fra Værløse
Tilmeldt 15. Mar 12
Skrevet kl. 20:40

Finno så ordner jeg det!

Tak for din kommenter. :)

Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:47

Hej Du.

Udmiddelbart er konceptet jo ganske fint, jeg tænker blot på, hvor behagelig siden er at befinde sig på - for øjet. Jeg synes teksten er rigeligt stor, og der kunne sagtens gøre mere ud af det æstetiske. Jeg ved ikke hvilken retning, du vil i med din side, men jeg tænker, det er en god idé at finde ''stilen'', der passer til den. Som den ser ud nu, virker det ligesom ikke rigtig gennemført på mig. Jeg tror virkelig du kan komme langt med at vælge enten at sætte siden faktuelt op, eller arbejde med det æstetiske (Billeder/skrifttype/størrelse/farver etc.).

For mig er det vigtigste nok på en side om citater, der jo Er mere en hyggeside, at siden virker indbydende, at farverne er rolige og tekststørrelsen/typen er behagelig. Derudover at kategorier og undersider er overskuelige og i god orden.

For at tjene penge på siden, er det oplagte valg selvfølgelig nok at sætte reklamer på den. Men tænk dig om, og sørg for at have et godt niveau af besøgende først.

Derudover vil jeg give ret - at der står 'AskIt' i toppen virker en smule malplaceret.

Håber du kan bruge det og lykke til.

Yellow

Tilmeldt 19. May 12
Skrevet kl. 20:50

Og jeg glemte at skrive: Hvis du skal have besøgende til at komme oftere forbi kunne det måske være idé med en underkategori, som opdateres løbende. En slags blog/nyhedsfeed/underside med jævnlige nye indlæg om sproglige finurligheder og tiltag.

Det er bare en tanke. Jeg ved, det kan være svært at fastholde besøgende på en stillestående side.

Yellow

Fra Værløse
Tilmeldt 15. Mar 12
Skrevet kl. 23:25

Du skal have mange tak for din feedback. Jeg gør mit bedste for at det bliver godt, det eneste problem er det tekniske, da jeg ikke kan finde ud af at kode. Derfor er der en begrænsning for hvad jeg kan gøre, men med tiden kan det nok lade sig gøre! Tak for det.

Ved du noget om rettigheder for citater?

Tilmeldt 19. May 12
Skrevet kl. 00:35

Godaften igen

Ja, det forstår jeg. Måske er der en kyndig Amino, der kan give dig en hånd?

Rettighederne til citaterne er såvidt jeg ved, som følger:

Ukendte citater og ordsprog, Ingen problemer

Kendte mennesker, Ingen problemer

MEN ved citat fra bøger, skal forfatter og titel på bogen oplyses, ligeledes skal filmtitel også altid oplyses. Også gerne, for den gode stils skyld, hvem i filmen, der sagde det.

Ann

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:50
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)