Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design - Tøjmærke - Formelle krav?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Berlin p.t.
Tilmeldt 17. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min mand og jeg er så småt gået i gang med at designe til vores eget tøjmærke og jeg har lige et par spørgsmål jeg håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig med :)

Er der noget formelt man skal gøre i forhold til dette? Hvis ja, hvad? :)

Vi ved det muligvis ikke er det bedste tidpunkt at starte noget op på, men vi er ikke gået ind i dette for at få butikker til at sælge vores ting osv..

Vi er trætte af vi at vi aldrig kan finde lige det tøj vi leder efter og vil lave en stil der er vores egen - lidt speciel men ikke for speciel, det skal være lækkert! Vi tager det stille og roligt - starter med at få lavet noget af vores modeller i egen størrelse så vi selv kan prøve det og bruge det og se om ideen er ligeså fed i realiteten som i teorien. Derudover vil vi lave en hjemmeside, med henblik på at man senere hen kan købe her.. Tage til messer, lave reklame og bare ligeså stille få tingene ud gennem netværk.

Hvis der er noget af dette der lyder som en super dårlig ide hører vi det gerne - bare ikke sikkert vi følger det :)

Det er ligeså meget drømmen om at lave noget sammen og være frie til at lave lige hvad vi synes er fedt og vi selv har brug for eller ville elske at eje. Så ja det jeg egentlig bare gerne vil vide er ikke mht produktion osv endnu, da vi starter i det små (med os selv :) ) men om der er noget formelt vi skal have styr på og tage os af inden vi for alvor går i gang?

På forhånd tak :)

Mvh. Halit & Trine

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine,
Lyder som om I har en holdning til hvad jeres projekt skal og ikke skal være.

Jeg vil dog anbefale jer - for jeres egen skyld - at gøre de overvejelser som indgår i en forretningsplan.

I kan finde lidt gratis inspiration på http://forretningsplanen.blogspot.com

Held og lykke med projektet.

// Claus

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I har 2 muligheder, enten at købe en basis vare og få trykt/broderet på det her hjemme, så kan i komme relativt billigt igang men det Er jo knap så unikt, den anden er at bestille en lille kollektion hjem fra østen eller syden men så Skal i nok regne med at skulle trække mindst 100 af hver style så DEt kan hurtigt gå hen og blive dyrt og besværligt hvis Det bare er på hobby niveau..

Fra Berlin p.t.
Tilmeldt 17. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :) Det vil vi helt sikkert gøre.

Og er vild med checklister, som jeg kan se man kan finde på henvisningen - tror faktisk det er din jeg har kig på. Det er bare rart når man ved man har overvejet det hele.

Så ja mange tak :)

Mvh. Halit & Trine

Fra Berlin p.t.
Tilmeldt 17. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov - kunne vist bare have svaret begge i en :)

Altså vi vil lave vores egne modeller - men vi overvejer rigtig meget at gå "all in" på den måde at vi simpelthen selv tager kurser osv. og lærer at sy tøjet selv.. På den måde ender vi ikke med en masse vi ikke kan komme af med men kan sy efter bestillinger?

Er det helt tosset? Vi ved godt at det er håndværk og tager sin tid at lære, men på den anden side er Halit lærenem og rekonstruerer i forvejen lidt af sit eget tøj..

Tusinde tak for svaret :) - The-shop.dk

Mvh. HAlit & Trine

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

DEt kommer jo helt an på hvor meget i regner med at sælge, men i kommer nok ikke til at have en god timeløn på den måde :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Halit og Trine

Det kommer jo lidt an på hvor meget erfaring i har i forvejen. 

Vi laver også konstruktions kurser, hvor I kan udarbejde jeres egen kollektion og lærer at tilrette.

hvor vi mødes undervejs og har møder fysisk.

lav nogle designs og eller kom til et møde med mig. Så vil jeg gerne lave et mentor forløb, hvor i selv lære at lave en

lille kollektion fra start til slut.

produktion vil jeg anbefale at ligge i europa i starten mens ordre er små. Jeg tror ikke det kan svarer sig at sy selv hjemmefra.

Bedste hilsner Pia

www.pajpattern.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)