Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Macbook Air til kr.500 - problemer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra valby
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har købt en Macbook air 1,8ghz 13" unibody.

Problemet er at den ikke vil starte op.

Den ståt bare med tændt skærm, med apple logoet på skærmen, og loader i en uendelighed.

Jeg har prøvet et trick jeg fandt på youtube der gik ud på at holde shift+alt+ctrl+power ned i 5 sek, starte den, og så holde cmd+alt+p+r nede indtil den lavede en startup lyd for 2'en gang.

Det betyder nu står den bare og larmer fra blæseren, dog uden at starte op(stadigt hvid/grå skærm der bare står og loeader.

Nogle der ved hvor man kan få den "lavet" billigt, eller andre tricks man kan prøve-

mvh Tim

Ps, det min første mac - nogensinde(har iphone!)

Fra Taastrup
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

1,8ghz er ikke specialt meget. selvom dette er en macbook.

men jeg ville foreslå at du tager den til repration. Jég kender en meget billig bærebar repratør. skriv til mig i indbakke.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du noget liggende på maskinen du ikke vil miste?

Ellers prøv at boot op med 'mac OS X dvd'en' i og hold C-knappen nede.

Det lyder som en dårlig installation, den tidligere ejer har måske slettet nogen filer før du fik den.

:: HDMI kabel ::

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke noget reklamtionret, garanti eller lign?
For hvis du nu havde det, så kunne du jo sende den ind til dem du havde købt den ved :)! Det havde jeg gjort.

Plus så fandt jeg det her:
Der vises en tom, grå skærm

  1. Kontroller, at du har den nyeste firmware til computeren installeret. Du kan finde de nyeste versioner på siden med Apple-overførsler.
  2. Afmonter alle eksterne enheder med undtagelse af Apple-tastaturet og -musen. Dette omfatter: ADB-enheder, serielle enheder og USB-, FireWire-, SCSI- og PCMCIA-enheder. Hvis dette løser problemet, skal du tilslutte én enhed af gangen og genstarte efter hver enhed, indtil du har fundet ud af, hvilken enhed der er årsag til problemet.
  3. Fjern opgraderinger til tredjepartshardware, f.eks. hukommelse (RAM), mikroprocessor opgraderingskort og PCI-kort. Hvis dette løser problemet, skal du tilføje enhederne én af gangen og genstarte hver gang for at isolere problemet. Bemærk: Apple yder ikke teknisk support til Mac OS X, når der bruges opgraderingskort til tredjepartsmikroprocessorer.
  4. Start computeren fra installeringsdisken til Mac OS X, og undersøg harddisken ved hjælp af Diskværktøj eller eventuelt ved hjælp af fsck.
  5. Nulstil PMU'en på computeren, hvis du føler dig fortrolig med dette. Du kan finde specifikke vejledninger andre steder i Vidensbasen.
Fra valby
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har købt den af min ven. Den har ikke virket i mere end 1 år. Han er kok og interesserer sig ikke for computere.

Der er ingen reklamations ret, samt har ingen CD'er til den eller lign. Jeg har den's cd drev(super drive) samt oplader. Thats it.

Den er super cool i forhold til min HP G62 der bare står og tærsker halm(men som altid virker, selv med kaffe i)

:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)