Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette breakdown korrekt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Varekøb England ex VAT:  10.000,-

Betalt VAT 20%: 2.000,- (Betalt da det købt fra en egentlig butik men ikke grossist, som ikke ønsker at undlade den til trods for jeg har spurgt - debatten "is closed"

Fragt: 500,-

Samlet udgift: 12.500,-

Varesalg i ex moms: 20.000,-

Moms: 5.000,-

Jeg betaler 5.000,- i moms og søger så 2.000 i refusion. Korrekt?

Jeg har et fradrag på 10.500,- fra de 20.000,- og indberetter fortjeneste til 9.500,- korrekt? (eller skal de 500,- fragt væk?)

Ekstraspørgsmål: Ved mit eget salg opstår der fragt for 800,- som jeg betaler - er de fradragsberettiget eller skal jeg fremover klistre dem på salgsprisen?

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 01:05

Slet ingen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:49

Ja det ser OK ud. Fradrag 12.500  (inkl. den fragt du har ved importen) hvis du ikke får refussion og får du det - så 10.500

Om det kan betale sig at søge reffusion og om beløbet rækker ved jeg ikke, ellers bare fradrag 12.500.

Når du sælger og har fragt omk så er den fragt fradragsberettiget ja - om du vil klistre dem på salgsprisen er vel op til dig, men ændrer ikke ved, at du har fradrag for dine fragtomkostninger - blot et spørgsmål om kunden vil betale det ekstra

Jeg er IKKE revisor, så du kan roligt se om andre svarer bedre, men da du ikke har fået svar har jeg prøvet som jeg selv ville bogføre i de virksomheder jeg bogfører for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 10:57

Tak for det brugbare svar Cookie, anede ikke, at gik den ikke med refusion kunne jeg trykke det af som fradrag.

Er forsendelsesomkostninger fradragsberettiget uanset størrelsen, her mener jeg firmaer som bruger 15,- på et frimærke f.eks?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:18

ups postet forkert

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

Den del du ikke har reffusion for - eller ofte - ikke har fuld momsfradrag for - er så i stedet hele beløbet som omkostning. Det er lidt anderledes med f.eks repræsentation og hotel, men køb fra udlandet som giver udenlandsk moms har du istedet fuld fradrag for

Ja 15 kr frimærker (uden moms) har du fradrag for - også 1 kr - ingen under eller overgrænser for indtægter og udgifter

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 13:15

Tusinde tak for et utrolig grundigt svar.

Jeg overvejer om jeg skal skrive fradrag i stedet for refusion. -i længden bliver det trods alt bare til en del jo.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)