Jeg har en gruppe på omkring 1000 ( foreninger) jeg vil kontakte snart vedr. www.sliknet.dk
Jeg kan ikke helt bestemme mig for om det skulle være med brev ( direct mail) eller om jeg skulle få
et telemarketing firma til at ringe for mig. ( har ikke tiden selv).
Nogle gode erfaringer derude ?
Priser for de to løsninger måske ?
Hej Jesper
Der er jo nogle ting som du skal tage stilling til ift. Direct mail/TM.
Hvad vil du gerne have ud af det? Vil du have konkrete kunder ud af det nu og her, eller "bare" spredt dit navn? Hvad er dit budget? Og hvad er dit forventede udbytte? - for bare at nævne nogle enkelte ting.
Personligt tror jeg at der er massere af Direct mail der ryger direkte ud, uden at virksomhederne overhoved tager stilling til om det egentlig var et godt tilbud, som måske var super relevant for dem - simpelthen fordi det er for upersonligt og er nemt at vælge fra i en hektisk hverdag.
TM derimod har jo muligheden for at gå i dialog med kunderne, og på meget kort tid skabe en ægte interesse hos modtageren, hvorefter der så kunne sendes en Direct mail ud til dem som gerne vil se noget på skrift.
Men jeg tror også mange er trætte af telefonsælgere - så det er pest eller kolera :)
Målet er nye faste kunder.
Budget har jeg ikke lagt mig fast på - det afhænger af hvad der skrues sammen af tilbud.
Har du erfaring omkring priserne for de to løsninger ?
Jeg er enig med dig i at hvis man hyrer et dårligt TM-firma, så er det tæt på værdiløst at kaste penge efter den model, da kunderne hurtigt bliver trætte af "pistolsælgere" som muligvis kun drives af ren provision.
Men vælger man en TM virksomhed som sætter sig ind i produkterne, og har den rigtige sjæl med i det er jeg overbevist om at det i de fleste tilfælde er investeringer værd. Jeg arbejder selv i en TM virksomhed, og samarbejder bla. sammen med TDC, Renault o.l.
Men et andet spørgsmål er jo hvor høj kvalitet de emner der skal ringes på er? Er det nogen du har lavet, eller er det TM firmaet der skal stå for at lave emnepuljen?