Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksplosion i antallen af spam på min hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Fra den ene dag til den anden modtager jeg 100+ emails fra min kontaktform på min hjemmeside. Det har tidligere været et par spam mails i ny og næ, men pludselig er det eksploderet. Jeg kan se at de mails jeg får er blog kommentarer fra blogsnettet, så det er ikke nogen der prøver at få links eller sælge noget på anden vis. Jeg benytter contact form 7. Min hjemmeside er: www.running-copenhagen.dk

Det undrer mig at dette lige pludselig sker, og jeg ville høre om andre har været ude for samme, har i nogle gode råd, og sidst men ikke mindst, hvorfor i alverden bliver man spammet med kommentarer fra andre blogs?

Jwg håber i kan hjælpe. 

Med venlig hilsen,

Lena

Fra Sjælland
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena.

Jeg foreslår at du ser nærmere på CAPTCHA og får det lagt ind i din kontaktform, så skulle den gerne tage noget af presset fra spam bots. Du kan få det til Contact Form 7.

Her kan du se lidt mere om CAPTCHA til CF7: CAPTCHA/Contact Form 7

Mvh. Rune

Tilføj mig på Twitter

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal have fat i Thorborg for svaret på hvorfor du bliver fanget af en spammer. Måske Spamfighter ligger inde med noget indsigt på det felt.

Jeg kan se du har en WP side og foreslår, at du tjekker om dit Aksimet plugin er aktiveret. Ellers er det nok på tide at få det gjort. Smile

Fra København S
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Lars og Rune, 

Tusind tak for jeres svar - i er godt nok hurtige på aftrækkeren.

Hvis jeg installarerer CAPTCHA eller aktiverer Aksimet, er det noget der kan ødelægge eller ændre noget på min hjemmeside? Min hjemmesiden er netop blevet færdig (jeg har haft en programmør til det, som i nok har gættet!) og jeg er meget nervøs ved at pille ved noget derinde, så derfor dette spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Lena

Fra Sjælland
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lena_Nystarter:

Hvis jeg installarerer CAPTCHA eller aktiverer Aksimet, er det noget der kan ødelægge eller ændre noget på min hjemmeside?

Nej det skulle ikke ødelægge noget på siden, men der vil selvfølgelig komme en lille ændring, med et ekstra felt og et "billede" tilføjet.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)