Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for hjælp ang. Backlinks

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har startet et webshop op, og jeg har arbejdet hårdt det sidste stykke tid med backlinks og optimering af hjemmesiden.  Jeg har været meget forsigtig med at vælge hvilken hjemmeside jeg bruger til at linke tilbage til mig. Jeg har så åbnet mit webmaster tools igår og kunne se at EN bestemt hjemme side linker over 2100 gange til mit hjemmeside. Mit spørgsmål er det godt/skidt ? igår og idag har jeg haft 4 % besøgende af hvad jeg plejer og ha. Jeg har godt nok skrevet til den link katalog, at jeg ønsker mit link bliver fjernet der fra. Er det andet jeg kan gøre? :(

Fra Stockholm
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:46

Umiddelbart burde det ikke betyde særligt meget at et link-katalog linker 2100 gange til din hjemmeside. Det er først for ganske nyligt med Google's seneste opdatering (pingvin-opdateringen), at links kan have en decideret negativ effekt - og denne opdatering er målrettet imod at straffe hjemmesider som benytter sig af link-netværk og har en overoptimeret (unaturlig) link-profil (f.eks. en hjemmeside med forholdsmæssigt mange links med en specifik ankertekst, frem for generiske links).

At en hjemmeside linker rigtig mange gange til en anden side er slet ikke så unormalt. Mange sider har f.eks. site-wide footerlinks,  som går igen på samtlige sider. Denne type links giver ikke længere meget værdi, og det er således også højst usandsynligt at dit fald i besøgende er pga. én hjemmeside. 

Jeg vil tro umiddelbart tro at din side mangler kvalitetslinks (links fra relevante sider og ikke bare kataloger) og det er den samlede link-profil, som udgør et problem (eller ikke tilfører megen værdi til din side). 

Det er dog svært at sige mere uden at kende mere til din hjemmeside.

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 16:01

Når/hvis de fjerner dit link så går der lidt før søgemaskinerne har registeret det er væk, så du ser nok ikke resultatet med det samme, ikke at jeg tror det vil forbedre din placeringer hvis det var tanken.

Så som der siges så få lavet nogle flere relevante links, det kan være link som dem her opret din virksomhed .

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)