Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør søges snarest mit site belaster serveren for meget!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1771
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået denne meddelse fra min webhosting udbyder!

Derfor søger jeg nu en programmør der har lyst og tid til at se på det snarest.

Da siden er privat vil jeg ikke ofre alverden for det men lad os tage en snak om det.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"I skal tænke på at få optimeret jeres side...

Det er ikke iorden det som sker når man går ind på den side... der er ingen grund til at den laver en kæmpe søgning hvergang man loader den side, hvis den ikke skal bruges.. det er desværre misbrug af resourcer.

Vi kan blive nød til hvis vi ser det trækker serveren i knæ, være nød til at lukke din side, det I kan gøre inden vi kommer der til er at sørger for i ikke bruger mysql mere end nødvenligt...

F.eks det der sker i bunden af siden.. man kan bede Mysql om at begrænse det f.eks med "limit" som det hedder og "sort order by" osv.

Der er ingen grund til at søge alle 685 sider igennem hvergang."

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:39

hvilken side er der tale om og programmerings sprog?

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1771
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 12:40

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:43
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Takker.

Har lige set på det 685 sider er godt nok også mange at loade på samme tid.

Hvis du tilføjer mig til skype (dicm.dk) - så vil jeg gerne hjælpe dig af med det problem.  

Laver en limit så den tager ud fra GET p og kun loader feks 50 af gangen ud fra hvad GET er sat til. Det skulle afhjælpe problemet :)

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 13:24

Det, som du skal gøre, er at få sat en limit på din sql sætning.

Et eksempel:
En sql sætning uden limits ser normalt således ud:
$sql = "SELECT * FROM table";

Det, som din udbyder gerne vil (og som iøvrigt vil forbedre ydeevnen markant på din side) er:
$sql = "SELECT * FROM table LIMIT 0,10";

Nu kan jeg se, du benytter _GET variabler i urlen til at finde ud af, hvilken side du er på. Koden ville så skulle laves sådan her:

$sql = "SELECT * FROM table LIMIT ".$_GET['s'].", 10";

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:29

Det kunne sandsynligvis også betyde en del, om der er de korrekte index'es i databasen.

Programmering er een del, men hvis databasen er crap - så er der ikke meget at optimere med på udviklingssiden anyway.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:42

Husk for guds skyld en intval() på den slags input.

Og indeksering på de felter du oftest kører where på.

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 14:25

Hej

jeg tror jeg haren samrt losning til dig

du kan eventuelt lige kalde p mig via skype

dk121doc

lars

Billige seo pakker

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 14:41

Hvis din side gør, hvad jeg tror - så er det meget lidt smart.  Altså udhenter samtlige data fra MySQL basen og så kun præsenterer noget af det - og resten bliver bare trashet. Det svarer til at købe 100 liter mælk, drikke et enkelt glas og så hælde resten ud. Det koster en masse og har intet formål.

Alternativt kan dine indexes også være helt ude på marken - det burde dog ikke kunne give SÅ sløve søgninger som din side har, medmindre der er virkelig, virkelig meget data.

Vi kan naturligvis godt komme med et tilbud på hvad det vil koste hvis vi skal lave det, men jeg kan se at mange andre også har budt ind på opgaven, så mon ikke der allerede er en som vil være i stand til at finde en god løsning. Det burde være ret elementært.

Hvis din kildekode ikke er hemmelig, så kan du eventuelt poste source fra din php fil der laver søgningen - fjern dog mysql adgangsoplysninger hvis de er der!  Så kan det jo være at nogen kan give et hurtigt bud på hvad du lige skal gøre for at fikse det :) 

Jens:

Nu kan jeg se, du benytter _GET variabler i urlen til at finde ud af, hvilken side du er på. Koden ville så skulle laves sådan her:

$sql = "SELECT * FROM table LIMIT ".$_GET['s'].", 10";

Det er forhåbentlig ikke dit alvor, at du ville bruge det stykke kode. 

Det er uden tvivl smartest at benytte prepared statements. Derudover, så skal du heller ikke hente felter ud, der ikke er behov for, det er unødvendig trafik mod din MySQL database - hvilket jo formentlig netop er det problem vi skal eliminere her.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)