Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert faktura

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt nogle varer kontant. Nu siger sælger at det er en forkert pris i forhold til hvad vi aftalte. Jeg har betalt det beløb, som fakturaen lyder på. Hvordan forholder jeg mig og hvad siger lovgivningen om dette?

Lene/Mikael

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 11:53

En aftale er som udgangspunkt en aftale. Og da I har fået ordrebekræftelse samt faktura udleveret, kan sælger ikke pludselig ændre i prisen, med mindre det er åbenlyst for forbrugeren, at der er tale om en fejl. Sælger skal derfor sælge varerne til den oprindelige pris. Hvis ikke den vil det eller vil udlevere varerne, kan Forbrugerklagenævnet muligvis behandle sagen.

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:02

Lene/Mikael:

Hvordan forholder jeg mig

Du tager det helt roligt. En aftale imellem to virksomheder er gældende, og da du også har fået fremsendt og betalt faktura på varekøbet, så er der ikke mere at komme efter. Sælger kan ikke efterfølgende kræve, at du skal betale mere, eller levere varerne tilbage.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lene/Mikael:
Nu siger sælger at det er en forkert pris i forhold til hvad vi aftalte.

´Spørgsmålet er jo, om I faktisk HAR aftalt en anden pris end den, der står på fakturaen? Hvis du vidste, at prisen på fakturaen ikke var i overenstemmelse med den aftalte pris, var du ikke i god tro, da du betalte den fremsendte faktura.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)