Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App der hiver videoer ned fra YouTube - nogen kan måske lave grunddelen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og pusler med en ide og ville gerne høre jer omkring mulighederne for at lave en app, der groft fortalt kan hive videoer ned fra YouTube og sortere i dem. Jeg har kort beskrevet projektet nedenfor.
 
Der skal laves en app der fungerer på følgende måde:

- Kan søge efter videoer på youtube via youtubes egen søgefunktion, f.eks "båd" (bare et tilfældigt eksempel).
- Filtrere søgningen, dvs. er det rigtig/forkert ud fra forskellige kriterier; fx. er det sejl/motor er det dansk/engelsk osv. Filtreringen undersøger i både titel og comments.
- De "godkendte" videoer gemmes i en database som man kan søge i på siden.
- De "godkendte" videoer kan verificeres (thums up/down) og rates (karakter 1-10) fra siden.
 
Dvs. det skal være sådan at man via siden kan søge efter videoer, dvs f.eks båd/sejl/dansk.
Når man så ser videoerne kan man angive om man er enig med filterkriterierne eller ej, det bliver er ligeledes registreret i databasen. Så når f.eks. 80 af 100 bruger har sagt at den ikke overholder filterkriterierne, så bliver den ikke vist mere.
Jeg tænker at det skal være php og mysql database (?), da interfacet til app'en skal være lavet i flash (?) 

Hvis nogen af jer har andre forslag til opbygningen, så lad mig høre.
 
Er det lovligt at hive videoer ned fra YouTube og bruge dem på den måde?

(Nogen kunne måske være interesserede i at lave grunddelen til en fast pris og herefter arbejde på timebasis hvis projektet udvikler sig. Jeg selv står for designdelen)
 
Mvh
Maria Nyborg

Fra Aarhus C
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 9
Fra  1 Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Når du siger app, hvad mener du så. Jeg designer f.eks. apps til smartphones og tablets, der kører Android OS. 

Jeg tror endvidere, det vil være en god idé at skærpe målgruppen for app'en. Lige nu er idéen meget generel, og det er også fint, men jeg tror det vil blive nemmere at designe den, hvis du får den ønskede bruger skærpet. 

Umiddelbart tror jeg ikke, at videoerne skal hentes ned, men skal i stedet streames. På den måde kan du også udvide videoindholdet til andre sites, som f.eks. Vimeo. 

Mvh

Mikael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Det skulle være en App til android og apple.

Målgruppen er på plads, men er i princippet ligegyldig i forhold til udviklingen, da videoerne skal bare kategoriseres og verifiseres. Det med "både" var et eksempel - det drejer sig om noget helt andet, men også noget konkret.

Det er selvfølgelig smartest at de bliver streamet. Det var egentlig også det jeg mente. Det skal bare ses som et filter til youtube, der virker "bedre" end youtubes egen søgemaskine, dvs. sorterer udfra flere kriterier.

Dvs. grunddelen skal kunne:

- Sortere efter bestemte kriterier

- Gemme videoerne i en database, som man kan søge i

- have et ratingsystem, så brugere kan rate videoerne

Mvh.
Maria

 

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt pointen med din idé?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg delvist godt forstå, men jeg kan selvfølgelig ikke offentliggøre pointen med appen dette forum :-) Pointen er bare at der skal laves et filter der kan sortere i videoer fra YouTube! Jeg er egentlig bare interesseret i at vide om der er nogen der kan lave den slags.

Fra Hammel
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Snowhat.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan da laves!

Men som Lars også skriver, så har jeg en lille smule svært ved at se pointen? Hvad skal dette filter kunne, som YouTube i sig selv ikke allerede kan?
 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)