Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ApS selskab.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et simpelt spørgsmål (for den der kan svare på det).

Jeg har i samarbejde med en kammerat et I/S selskab hvori fordelingen er 50/50.

I det selskab har jeg en masse kapital. Mit spørgsmål går på, om jeg kan starte et ApS selskab som jeg ejer 100 % med den kapital. Jeg ønsker at starte selskabet gennem mit nuværende så jeg ikke skal have pengene ud først, er det muligt? Eller skal jeg først hive den kapital ud og betale personlig skat af den før jeg kan starte et nyt med den kapital?

På forhånd tak.

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 32
Fra  recourse Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår spørgsmål sådan at du ønsker at benytte kapitalen fra din virksomhedsordning til at stifte et nyt selskab, dette kan du ikke, ej heller er det lovligt at låne penge til digselv/dit aps/din familie til selskabsstiftelse.

Du har dog andre muligheder, men du skal dog være opmærksom på at det kan være omkostningstungt ifm. revisions- og advokatudgifter.

1. skattefri selskabsomdannelse, her bliver virksomheden værdiansat og du skubber beskatningen til et fremtidigt punkt hvor du f.eks. sælger eller virksomheden går konkurs.

2. hvis virksomheden er under 6 måneder gammel kan i stifte et a/s med tilbagevirkende kraft.

Efter mulighed 1 & 2  kan du i samarbejde med din partner foretage skattefri aktieombytning (idet dette kræver aktiemajoritet) og slutteligt eventuelt spalte det holdingsselskab der er opstået.

vh

FT

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)