Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af mindre virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen herinde.

Jeg har lidt spørgsmål omkring opstart af mindre virksomhed, virksomheden skal drives ved siden af mit fuldtids job, som jeg stadig vil beholde. det har altid kriblet lidt fingerne med at blive selvstændig. men spørgsmålet der hele tiden drillet mig lidt er. hvis nu jeg starte en lille virksomhed og min kæreste går på understøttelse (ledig), hvordan ser hendes fagforening/A-kasse på dette? vil det have nogen indflydelse på hendes understøttelse?

På forhånd mange tak

Mvh Daniel. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:38

Hun skal meddele akassen omkring at du har virksomhed. Om det får betydning for hendes understøttelse kan jeg ikke svar på.

Det afhænger af om hun udføre arbejde for din virksomhed.

Jeg ved at hvis du selv har en virksomhed, så bliver din dagpenge periode begrænset til ca. et år. Jeg ved ikke om det samme gælder for en evt. samlever?

Fra Århus
Tilmeldt 4. Feb 09
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 22:42

Kærsten min har i dag snakket med sin A-Kasse og som udgangspungt så mister du retten til dagpenge hvis du opretter et cvr.

Men det kommer meget an på hvad du skal lave og hvor meget tid du skal bruge på det.

Mvh Jesper

Info om 
Byt-bil.dk er gratis for alle

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:18

Du kan jo lige vente og se om din omsætning vil komme i nærheden af de 50.000 kroner, man skal have en forventning om at komme til at omsætte for i løbet af 12 sammenhængende måneder, før du opretter et cvr. nummer.

Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)