Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du selvstændig håndværker?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal lidt til, for at værdisætningen duer skattemæssigt. Hold det for øje i alle fald.

Wink Den skulle måske uddybes lidt ???

 

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Kontra Coffee Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Interesant og gammelt koncept. Halv gris byttes med lån af traktor i 3 dage.

Enig, men det er min erfaring at det er et koncept der lever i bedste velgående. Blandt mine håndværker-venner, ved jeg at dette dyrkes ofte og der er aldrig penge involveret når de "handler". Det er altid arbejdstimer der byttes med, altså: Elektrikeren fikser el i malerens hus og maleren maler murens stue som så støber fundamentet til elektrikerens nye terrasse osv osv. Det er lidt spøjst at stå på sidelinjen og høre dem "handle" uden der bliver nævnt kroner på noget tidspunkt :-)   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Cookie:
Der skal lidt til, for at værdisætningen duer skattemæssigt. Hold det for øje i alle fald.

Wink Den skulle måske uddybes lidt ???

At et A/S vel ikke bare kan få udført murearbejde på et eksternt projekt for hvad der normalt ville koste 50.000 kr - og så tilbyde at lave en hjemmeside eller male en gavn for mureren - og så går det lige op, og der er ikke nogen indtægt for nogen af dem - og ingen skat for nogen af dem.

Jeg er slet ikke skatte-ekspert, men ville det gå mellem profesionelle forretningspartners? næppe

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo - det er jo en gammel affære - det svære i øvelsen er, at få ret skatteværdi (eller ville ha) ret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Byttehandel, hmm :)Det håber jeg, det andet ville være for trist , eller måske moralsk forkert , særligt hvis man bor i Danmark og man benytter sig af de danske veje, parker, læger.....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle

De skattemæssige "spilleregler" for byttehandler fremgår bl.a. her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=96194&vId=205107&search=byttehan* og her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1978084&vId=205476&search=byttehan*#1978197

Der er således intet til hinder for en byttehandel mellem erhvervsdrivende, men det er vigtigt, at dokumentationen er helt på plads f.s.v. angår tjenesteydelserne, således SKAT ved en kontrol kan vurdere eks. fradragsret m.v.

Ved en byttehandel kan hele transaktionen opgøres på samme faktura, hvis de involverede virksomheders CVR-nr. fremgår på fakturaen.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Hej alle

De skattemæssige "spilleregler" for byttehandler fremgår bl.a. her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=96194&vId=205107&search=byttehan* og her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1978084&vId=205476&search=byttehan*#1978197

Der er således intet til hinder for en byttehandel mellem erhvervsdrivende, men det er vigtigt, at dokumentationen er helt på plads f.s.v. angår tjenesteydelserne, således SKAT ved en kontrol kan vurdere eks. fradragsret m.v.

Ved en byttehandel kan hele transaktionen opgøres på samme faktura, hvis de involverede virksomheders CVR-nr. fremgår på fakturaen.

Tonny

Nej - og fint med afklaring - Det ville jo være tosset at forbyde det - så længe der er skatte regler for det - så kan der jo i mange fald være fornuft i at spare noget adm. ved metoden, men ellers må man nok, mellem helt urlaterede parter og i licitationslignende forhold som her, betragte det som "uden for normen" - men - min indstilling er altid - så længe man holder regler og ikke snyder samfundet - velkommen med nye/gamle metoder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Med al respekt vil jeg undlade at svare på nogle af kommentarerne i tråden ren og skær pga. travlhed Smile Jeg kan dog lige tilknytte en lille kommentar: Jeg eller mine firmaer har aldrig, vil aldrig og kommer aldrig til at snyde i skat. Jeg bidrager med glæde til statskassen, hvilket jeg har gjort i 15 år som selvstændig. 

Der er kommet mange henvendelser, og jeg har allerede mødt nogle samt fremvist projektet. Det ser meget lovende ud. Da projektet er ret stort, er jeg stadig interesseret i at få flere henvendelser. Hvis jeg mangler at svare nogle af jer, så send venligst en privat besked

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)