Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Silicon Valley eller Silicon Valby?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Fra  MANÉR Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Help me out here!

Jeg har fået ideen til det næste STORE indenfor social media, men ved ikke hvor jeg skal gå hen med det!??

Jeg har ingen kapital, så der skal findes investorer og et team til at udvikle platformen (customer content web + app)

Der må findes dygtige programmørere/software udviklere i DK der kan lave platforme a la Pinterest og facebook...eller??

Er der nogen der har et bud på hvor jeg skal tage fat...VIL have det realiseret inden andre får den samme gode idé:-)

De bedste hilsner - og et ønske om en dejlig dag til alle

Dorte

PS: Jeg er stavnsbundet til DK, da jeg har delebarn, så jeg kan ikke sætte mig i et fly og prøve at søge lykken "over there"...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50

hvis du vil bruge crowdfunding platforme er der

crowdcube.com

indiegogo.com

- hvis det er større kapital du søger?

+ du kan få eksponeret din ide for vildt på fx indiegogo.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det vigtigste er ofte at du har andet at bibringe end ideen. Der findes MASSER af ideer til alt muligt, min erfaring er at det letteste ved et projekt er at få ideen, det svære er udførelsen. Der er ikke mange der vil investere i et projekt hvor personen der står bag ikke kan bidrage med noget andet end ideen.

Du skal sætte dig i investorernes sted og virkelig komme op med et udspil der viser hvorfor de skal arbejde gratis og kun få en del af projektet når de skal spytte hele kapitalen i, og løbe hele risikoen. Hvad regner du med din ejerandel skal være i fald du ingen risiko løber overhovedet og ikke kommer med andet end ideen? (og nogle kompetencer som du ikke har skrevet noget om endnu).

Der findes helt sikkert mennesker der kan udvikle platforme som Facebook og Pinterest, men de koster som regel rigtigt meget pr. time, så det er mange penge du skal have fat i.

Og husk at du har fået en ide, som muligvis kan blive det næste store, men ideen er kun 2 % resten er hårdt arbejde, og uden at vide hvad dine kompetencer er, er det svært at sige hvad dit næste skridt skal være. De fleste ideer er ingen penge værd, da der er så mange af dem, udførelsen er det der skaber forskellen på værdien af en ide.

Ovenstående lyder måske lidt hårdt, men hvis du virkelig vil det, er det også nødvendig at være realistisk.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:03
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Fra  MANÉR Skrevet kl. 08:57

Hej Kevin

Det er svært at sige endnu hvor mange penge der er brug for, det ved jeg først når jeg ved hvor meget programmering der ligger i opgaven....og det har jeg ingen anelse om. Jeg søger med lys og lygte folk, der ved hvad et IT projekt af den størrelse fordre.

Mit mål lige nu er, at finde en investor, og en håndfuld programmørere der kan løfte opgaven.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 10:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dorte Damgaard Sejthen:
Det er svært at sige endnu hvor mange penge der er brug for, det ved jeg først når jeg ved hvor meget programmering der ligger i opgaven....og det har jeg ingen anelse om. Jeg søger med lys og lygte folk, der ved hvad et IT projekt af den størrelse fordre.

Nu ved jeg ikke noget om hvilket type programmeringsopgave du ønsker at udføre, men hvis det er i Pinterest/Facebook-størrelse du snakker om, giver det ikke rigtig mening at tale om en engangs-udgift. Pinterest er fx et fast hold af programmører, der hele tiden forbedrer og udvikler. Løbende fundraising var fx også nødvendigt for Instagram, en virksomhed som bestod af en kerne af 10-12 udviklere (inden Facebook købte dem), for at kunne betale lønningerne, etablere servere, komme ind på nye markeder osv.

Blot et indspark til din investor-søgning. Du svarede ikke på hvad du regner med at bidrage til projektet - hvad giver dig forudsætningerne for at starte projektet?

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Fra  MANÉR Skrevet kl. 10:42

Hej Christoffer

Tak for dit input.

Jeg er klar over at det vil være en løbende process, men nu skal vi først og fremmest i gang. Jeg har fundet ud af hvilke elementer siden/app'en skal indeholde i første omgang, og har masser af ideer til videreudvikling af den. Mit bidrag er jo først og fremmest ideen/indholdet af siden/app'en, og uden den er der jo ikke noget for nogen at hente. Mit øvrige bidrag forventer jeg at være udviklingen af indhold til siden, markedsføringen og projektledelse. Jeg har ikke nogen erfaring med lignende projekter - har "bare" fået en ide, jeg ved bliver stort, da den er nyttig og langtidsholdbar. Jeg har før styret et større software projekt igennem, og jeg ser da mig selv som en aktiv partner i projektet. Jeg er godt klar over, at eftersom jeg ikke kan bidrage til dén store del af projektet der omfatter programmeringen og økonomien, så vil jeg være nødt til at afstå en stor del af gevinsten, men det er også helt ok med mig - uden partnere er min idé bare en idé.
Jeg er sikker på at det her er SÅ stort, at der er til alle der bidrager :-)

Hilsen Dorte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)