Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en banner reklame koste hos mig?!?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alleBig Smile,

Håber der er en ekspert der kan hjælpe her, for har ikke selv nogen erfaring på dette område.

Jeg står i den heldige situation, at en større virksomhed ønsker at annoncere på min side:

NemProgrammering.dk ( lav din egen hjemmeside )

Problemer er bare at jeg ikke aner hvad jeg kan tage for det og hvordan det kan sættes op med denne virksomhed.

Derfor har jeg 2 spørgsmål:

1 - Hvad skal en banner annonce koste hvis man nu kigger på top banneret på siden?

 Statestik for siden:

7000-8000 unikke besøgende per mdr.

pt. 28.519 sidevisninger per mdr.

CTR: 0,6 - 0,8 %

Jeg tjener selfølgelig et beløb per mdr for det banner via adsense men kan jeg prissætte det udfra det?


2 - Hvordan kan jeg blive betalt af denne virksomhed?

Jeg hælder selv mest til en fast betaling per mdr, da det vil være nemmest at styre. Men overejer også

betaling per 1000 sidevisninger , betaling per klik eller ligende

Hvad tror i jeg kan tage for det og hvordan?Surprise

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Man plejer at sige 5-15 kr pr. 1000 sidevisninger - efter hvad jeg har set rundt omkring på Amino Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm ok, tak for dit svar :) - Synes godt nok ikke det lyder af meget ( i forhold til hvad banneret giver per mdr via adsense lige nu ), men ja, må jo se hvad annoncøren er villig til at betale 

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad tjener du på Adsense? Det skal jo kunne betale sig for dig at skifte. 

Baseret på CTR og visninger, så sender du mellem 170-230 videre hver måned. Find en passende klikpris og gang. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens få mere end cpm 5-15. Dit site er et niche-medie, hvorfor du sagtens kan være bekendt at prissætte højere. CPM 100 er ikke helt ved siden af. En klikrate på 0,6% til 0,8% er ret godt, så du skal ikke være nervøs for at sætte den pris. Du vil nok ligge på en klikpris på ca. 15 kr. og det er jo på ingen måde dyrt. Jeg har kunder, der betaler 150 kr. pr. klik på AdWords :)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar... Det er lidt blandet hvad folk mener kan jeg se...

Tror ikke der er andet for end at se hvad annoncøren er villig til at give og så tage den derfra... Men en CPM på 50, ville for mig være ganske fint i forhold til det jeg tjener lige nu på det banner via adsense (nøjagtigt tal kan jeg af forskellig grunde desværre ikke oplyse).

Jeg må prøve at gå til forhandlingen og ellers holde mig til hvad jeg tjener nu, og så ligge en slat oveni i henhold til hvad William skriver...

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

CPM 100 lyder altså ikke urealistisk. Prøv at google lidt, mange niche sites tager over CPM100 for deres banner. Til sammenligning kan jeg fortælle dig at listeprisen på mega boardet på Borsen.dk har en CPM 370. Målgruppen er så også ekstrem god, mener det er 60% der har en årsindkomst på over 400.000

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

NY:

CPM 100 lyder altså ikke urealistisk. Prøv at google lidt, mange niche sites tager over CPM100 for deres banner. Til sammenligning kan jeg fortælle dig at listeprisen på mega boardet på Borsen.dk har en CPM 370. Målgruppen er så også ekstrem god, mener det er 60% der har en årsindkomst på over 400.000

Jeg kan lide hvad jeg hørerWink... 100 ville bestemt ikke være noget jeg ville klage over...

Kun være man bare skulle lægge ud der og så evt. gå lidt ned i en forhandling...

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Du skal absolut ikke være bange for at banke prisen i vejret. Lav evt. tre forslag til firmaet og lad det vælge selv. Sørg for at fokusere på, at firmaets sponsorering går til:

"Vi udbygger løbende sitet med flere videoer, og vi har den filosofi at alle reklameindtægter og donationer skal gå ubeskåret til nye videoer. Disse nye videoer vil blive lavet af eksterne eksperter, som vi vil hyre til at lave nye video serier indenfor forskellige emner"

Jeg har selv haft et gevaldigt hyr med at fastlægge priser på Erfaland. Mit fokus har været at gøre det så let som muligt, hvorfor jeg som minimum sælger bannere for et kvartal af gangen. Det sparer en masse administration. Derforuden er det et forholdsvis nyt site, hvilket betyder at besøgstrenden er stigende. Derfor gælder det jo også om, at få foden idenfor på en god måde - både for dig og annonce-firmaet. Hvis I er gode venner nu, er du sikkert også gode ved dem - rent økonomisk - når dit site hamrer derudad med 25.000 unikke besøgende.

Sørg for en god dialog og husk at prisen i sig selv også signalerer, hvorvidt du er prof eller ej. Start derfor hellere med høje ambitioner end små uden at skræmme dem væk. Sørg for at I finder en konstruktiv løsning sammen, således I begge bliver vindere.

Celgaard

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)