Jeg synes selv at en blog som demibs er spændende at læse - hvilke læser I tit?
Skriv: 1) Levende 2) Som skrev du til en gammel ven 3) Som om du er 100% sikker på det du skriver (ligesom deMib) 4) Ofte/jævnligt. Mindst én gang i ugen. 5) Indenfor et afgrænset felt. Pas på ikke, ikke at komme til at lave det om til en dagbog, så falder læserne fra.
Jeg har svært ved 4''eren og 5''eren for tiden - skal nok lige have sporet mig ind på noget.
Du bør helt sikkert have en blog på dit eget domæne for så styrer du altid hvad der skal ske med den - på et andet domæne bestemmer du jo ikke over hvad der skal ske.
Du kan hente et af de mest brugte (og søgemaskinevenlige) blogværktøjer på www.wordpress.com - det tager ikke ret lang tid at installere på en webserver og der findes et bjerg af plugins til det.
Hvis du virkelig vil have succes med blogs så sørg for at være:
Præcis - alt for mange blogs væver rundt i de samme ting
Opdateret og aktuel
Og ikke mindst anderledes (hvad er et særtegn for dig)
Som Karsten så rigtigt nævner, så er Wordpress en af de bedste blogging-platforme og funktionaliteten kan løbende udvides med plugins.
Bloggen bør du placere på dit eget domæne, da du så har fuldstændigt styr på den og ikke er afhængig af andre. Desuden signalerer det seriøsitet og at din blog ikke blot er een blandt mange på f.eks. blogger.com.
Endelig bør du, som med ethvert andet website, spørge dig selv om hvad du som bruger gerne ville læse på en blog. Har du i kraft af dine erfaringer og din viden en speciel eller dyb vinkel på emner, som du kan berige andre med. Vær ikke bange for at øse ud af din viden - hvis brugerne føler du giver dem noget, skal de nok vende tilbage igen og der går ikke skår af dig for at give tips og gode ideer.
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Hvis du ikke vil rode med Wordpress på dit eget site - eller hvis du endnu ikke har et - så kan du også oprette inde på www.wordpress.com. Der ordner de det hele for dig via få klik.
Så kan du se om det er noget for dig inden du kaster dig ud i at installere det selv og så videre.
Nu bliver Wordpress nævnt, og det er absolut et godt bud på en god og gratis blogging-platform, har selv brugt det igennem lang tid og er meget tilfreds.
Men, tillad mig at gøre lidt reklame for den danske version, og det danske community, som findes her: http://wordpress.dk/
Her er det blandt andet muligt at downloade en version der har danske tekster fra start, og det gør jo alting lidt nemmere.
Her er det blandt andet muligt at downloade en version der har danske tekster fra start, og det gør jo alting lidt nemmere.
Hejsa Mads
Jeg lyttede til dig - da jeg så det som meget smart, at slippe for at oversætte det hele - dog er det langt fra alt, der er blevet oversat i den danske version (indtil videre).
Jeg har lige et spørgsmål til en af jer, som er vant til at gøre brug af Wordpress.
Hvilken side skal jeg redigere i for at fjerne nogen af de links der ligger i min bund? (jeg gider ikke at linke til wordpress)
Hvordan kan jeg ændre teksten på søgeknappen fra search til søg?
Og hvordan ændre jeg dage og måneder til de danske navne:)
Redigeret:
Hvordan kan jeg gøre så alle kommentare automatisk bliver opdateret? Hvordan kan jeg undgå at vise brugernes (dem der skriver kommentare) IP?