Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer med Billy's Billing - kun én fælles momskonto i kontoplanen!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Nu har jeg ikke noget uden for EU, så det er nok derfor jeg ikke har problemer :-)

Haha... ja, det kan være! Big Smile

Problemet opstår dog også, hvis man vil lave en manuel korrektion af enten salgsmoms eller købsmoms. Man har jo kun mulighed for at debitere eller kreditere momskontoen, og man kan dermed ikke selv styre, om man eks. vil debitere kontoen for salgsmoms eller kreditere kontoen for købsmoms (altså lave omvendt postering af normalen).

Så man kan sagtens opleve problemer, uden at have handel med udlandet.

Anvender du muligheden for manuelle posteringer?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, nu blev jeg så også interesseret og fik en adgang på prøve.

Martin du har helt ret i momsproblematikkenYes Det kan ikke lade sig gøre med en manuel postering, hvilket er meget upraktisk i et bogholderi.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tonny Skov Pedersen:

Martin du har helt ret i momsproblematikkenYes Det kan ikke lade sig gøre med en manuel postering, hvilket er meget upraktisk i et bogholderi.

Puha... så er jeg ikke den eneste, som oplever denne udfordring Big Smile

Min umiddelbare konklusion er, at Billy's Billing ikke er anvendeligt som bogholderisystem, hvis man ikke kan foretage disse posteringer, da jeg dermed ikke kan se, hvordan man på nogen måde skulle kunne holde ordentligt styr på sin momsangivelse.

Men så igen... Billy's Billing har 24 ansatte + 5 udviklere (jf. deres hjemmeside), så der må da være nogen, som har gennemskuet dette problem før mig...? Tongue Tied

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:53

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

Puha... så er jeg ikke den eneste, som oplever denne udfordring Big Smile

Min umiddelbare konklusion er, at Billy's Billing ikke er anvendeligt som bogholderisystem, hvis man ikke kan foretage disse posteringer, da jeg dermed ikke kan se, hvordan man på nogen måde skulle kunne holde ordentligt styr på sin momsangivelse.

Men så igen... Billy's Billing har 24 ansatte + 5 udviklere (jf. deres hjemmeside), så der må da være nogen, som har gennemskuet dette problem før mig...? Tongue Tied

Nu blev jeg kun interesseret grundet dit spørgsmål, så jeg har kun lige efterprøvet mulighederne omkring moms m.v. i manuelle posteringer.

Jeg tror meningen er, at alle leverandører skal oprettes, hvorpå man så indtaster de modtagne fakturaer (regninger som Billys kalder dem), hvor du kan vælge en passende momskonto til leverandøren.

Jeg har dog 30 dages prøvetid, hvor jeg følgelig vil afprøve de forskellige muligheder, så derfor vil jeg ikke på nuværende tidspunkt udtale mig om programmet.

Det kan dog være, at vi allerede i morgen får et svar fra Billys Billing omkring moms og manuelle posteringer, da de jo er rimelige aktive her på Amino.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja vi ser jo samme problem, men kan du ikke bare - aktuelt oprette en ny konto til transaktionen, og i den vælge en af de normale standard satser som findes under indstillinger - momssatser - hvor jo eu moms og det andet også findes og hvor man ellers kan vælge at skabe sin egen momssats - og derefter bruge denne konto - i stedet for en ren manuel postering?

Jeg er enig i, at der underligt man ikke kan manuelt, men bare for at få dig videre?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:03

Tonny Skov Pedersen:

Det kan dog være, at vi allerede i morgen får et svar fra Billys Billing omkring moms og manuelle posteringer, da de jo er rimelige aktive her på Amino.

Hej Tonny,

Ja, det er sandsynligvis bare mig, der ikke kan se skoven for bare træer.

Systemet er jo netop lavet for, at gøre det enkelt at bogføre og holde styr på sit regnskab (og ikke mindst sit momsregnskab), så jeg håber da, at det bare mig, den er gal med... Smile

Jeg har også selv kun arbejdet med systemet i 2-3 timer, så har heller ikke den store erfaring med programmet endnu.

Mon ikke vi får et svar fra Billy personligt inden så længe... Det ville være cool Cool

Nå, nu må det være tid til at komme i seng!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:05

Ja vi ser jo samme problem, men kan du ikke bare - aktuelt oprette en ny konto til transaktionen, og i den vælge en af de normale standard satser som findes under indstillinger - momssatser - hvor jo eu moms og det andet også findes og hvor man ellers kan vælge at skabe sin egen momssats - og derefter bruge denne konto - i stedet for en ren manuel postering?

Jeg er enig i, at der underligt man ikke kan manuelt, men bare for at få dig videre?

Jo, det har jeg faktisk prøvet, men kunne ikke umiddelbart se posteringerne på momskontoen.

Nå, jeg må prøve igen i morgen. Så kigger vi på det igen med friske øjne.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:41

For lige at følge op på denne tråd, så kan jeg fortælle, at min kunde har fået svar fra Billy's Billing, og det er korrekt, at der kun er mulighed for at bogføre på én momskonto ved manuelle posteringer.

Manuelle posteringer (som involverer moms) vil dermed næsten med sikkerhed ende op med en fejl, uanset hvor dygtig man er til at bogføre, da det er systemet, som laver fejlen.

I svaret skriver Billy's Billing dog også, at der er en "revisoropdatering" på vej af systemet, således de går væk fra tanken om udelukkende at have én momskonto.

Indtil denne opgradering er lanceret, så vil jeg fraråde mine kunder at anvende Billy's Billing, da jeg ikke føler, at man kan have tillid til systemet.

Tanken bag Billy's Billing er faktisk ganske god, og når der bliver luget ud i alle børnesygdommene, så ender det nok med at blive et ganske udmærket system.

Nu ved jeg jo, at folkene bag Billy's Billing læser med på Amino, så jeg vil samtidig gerne tilbyde dem, at henvende sig til mig, hvis I har behov for min hjælp og forslag til, hvordan systemet kunne gøres bedre.

Jeg ønsker jer al mulig succes Yes

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:22

Hej Martin og jer andre

Tak for jeres interesse i Billy :)

Martin, du har helt ret i at den nuværende version af momsopgørelsen er meget simpel. Husk at det trods alt er hvad vores tusindvis af brugere elsker os for :)

Ikke desto mindre, så er vi klar over begrænsningen. Det er derfor vores næstkommende opdatering, som vi kalder revisoropdateringen, indeholder en lang række features som gør programmet let bruge, også for revisorerne. Heriblandt en ny version af momsopgørelsen, hvor der er en momskonto for hver momstype. På den måde kan du let lave momskorrektioner præcis som du beskriver vha. manuelle posteringer, eller bruge kassekladden, som også er en ny feature der kommer med revisoropdateringen (et stort ønske fra mange revisorer).

Vi har indtil nu fokuseret på at lave et regnskabsprogram, som er let for brugerne, hvilket man selv kan bedømme ud fra vores live rating (billysbilling.dk/feedback) hvor godt er gået. Næste step er revisorerne. Jeg og resten af Billy-teamet håber at I vil tage godt imod de nye tiltag, når de kommer.

Hvis I har nogen spørgsmål til revisoropdateringen så skriv endelig her, eller på support@billysbilling.dk.

Ha' en god aften!

Mange hilsner

Sebastian fra Billy's Billing

Fra Hvidovre
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:29

Jeg sidder også og leger med Billy's billing og er stødt ind i Afskrivnings udfordring. Afskrivningsautomatikken,  ligger vist pt lidt ude i deres roadmap. Hvordan gør man så ? 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)