Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loyalitetspligt samt iværksætterkonto

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 32
Fra  recourse Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Først og fremmest en hurtig cadeaux til de mange hjælpsomme sjæle herinde, på sigt vil jeg håbe jeg kan bidrage lidt den anden vej.

Anyhows here goes:

Jeg er blevet opsagt i en studenterstilling uden konkurrence eller kundeklausul pr. 01/07, og har aftalt med en anden kollega at starte en delvist konkurrende virksomhed, delvist idet det er en meget begrænset del af min nuværende arbejdsgivers område. Vi har undersøgt hvor meget vi lovligt må foretage os inden ophør af ansættelsesforhold, men er blevet i tvivl om følgende ting: Registrering af firmaet går vel ikke under at drive selskabet og bryder dermed ikke loyalitetspligten?

Videre læste jeg en højesterets dom vedrørende direkte markedsføring, kontakt til eksisterende kunder samt at gøre markedet bekendt med at man "indtræder". Hvor meget vil i mene der ligger i dette, kan vi godt kontakte potentielle kunder som vi med sikkerhed ved vores nuværende arbejdsgiver ikke har kontakt med og forhøre sig om et eventuelt samarbejde efter ansættelsesophør?

Lige et hurtigt skatteteknisk spørgsmål, vi har tænkt os at hver oprette en iværksætterkonto til opstart af enten et aps eller a/s med tilbagevirkende kraft hvis idéen lykkedes, men så vidt jeg har forstået betyder dette en udligning i form af forhøjet skattesats de næste 10 år, er det korrekt?

på forhånd tusind tak for hjælpen

mvh

Frank

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)