Kun hvis moms fremgårkan du trække den fra. På deres faktura skal moms og deres cvr fremgå. Du kan som jan foreslår checke i cvr, men jeg vil mene det er rigtigere at ringe og høre om de er cvr med moms, og i så fald kræve en korrekt faktura fremsendt. Er de ikke registrerede har du jo heller ikke betalt moms men 1000 kr inden moms Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er en faktura fra en privatperson, fordi jeg har købt noget Markedsføring af denne person som er til mit firma.
Men han kan jo ikke give mig en faktura med moms, når han ikke er et firma. Derfor tænkte jeg at jeg bare kunne sige at de 1000 kr var uden moms, også jeg kunne trække momsen fra de 1000 kr. Altså 800 for markedsføring og 200 i moms
Det er en faktura fra en privatperson, fordi jeg har købt noget Markedsføring af denne person som er til mit firma.
Men han kan jo ikke give mig en faktura med moms, når han ikke er et firma. Derfor tænkte jeg at jeg bare kunne sige at de 1000 kr var uden moms, også jeg kunne trække momsen fra de 1000 kr. Altså 800 for markedsføring og 200 i moms