Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synkronisere SummaSummarum Enterprise 4 - Aktiviteter med din Google Kalender - og brug kalenderinformation til at fakturere med

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja  det  burde jo  være  lige til,  at  man  kunne   synkronisere  kalenderinformation  de  2  platforme imellem - men  sådan er  det ikke !!!

Jeg  har  lavet  en  video  om  problematikken   

Der  mangler  et  Importér-vindue  til  Aktiviteter -  på  samme  måde  som  forefindes  til  Kladdeposter (fra netbank f.ex.);  til  Kartotek  for  kundeoprettelser i større mængder i  et hug;  og  Varer   for  vare- og prislister fra grossister.

Google Kalender  kan  levere  oplysninger  som ville  være  lige  til  at  æde  for  SummaSummarum -  om  vinduet  fandtes.  Og  viceversa - selvfølgelig  -  skal  Summa  kunne  smide information  til  at  påvirke Google Kalenderen.

Jeg  har  vendt situationen  med  Visma Avendo  -  og  det  er  da  rigtigt,  at  et sådant vindue  vil  kunne  programmeres  (estimat  ca  16 arbejdstimer).  Men   det  er ikke  på  dagsordenen lige p.t.

Men  kunne  jeg  som  certificeret forhandler  få   en  portefølge  af  interesserede købere  af  Enterprise 4  op og  stå  -  betinget  af  dette  vindues fremkomst  og med  den her beskrevne  synkronisering  frem/og tilbage  -  så   ville   man  på  en sådan  samlet  ordre indgang  -  lave  den  feature  -  helt ekstraordinært.  Udenom de  udviklingsplaner  som  de har  for  2012  for  SummaSummarum.    Efter  devisen  -   Markedet  kan også  godt  have  ret.  Mig bekendt  vil   det  være  første gang i  SummaSummarums  historie  -   at  en  brugerbestilt   feature  slår  igennem  i   opgraderingen.  Så  vær  med  til  at  lave  lidt  historie.

Anvendelsesmulighederne   er  jo  mange. 

 A. Konsulenten  der  sælger  sine  arbejdstimer   -  og  har  behov   for  at dokumentere det eksakte  timeforbrug -  herunder  det  tidsmæssige  placering - sammenholdt  med  et  varenr  -  og så  en  debitor.

B.  Håndværksfirmaet - enkeltmands -  der bruger  Sagsmodulet  til  at holde  styr på  Entreprisestyringen,  som  så  nedbrydes  i  enkeltaktiviteter -   som  overflyttes  til  a conto begæringer  -  med  fuld  dokumentation  til   kunden

C.  Håndværksfirmaet -  med  flere svende  -  hvor  B.   blot  foldes  ud på  flere medarbejdere  med  hver  sin  Google-kalender   som  så  melder  tilbage til  mester - når  opgaverne  er afsluttet  -  klar  til  at  blive  omsat  til  faktura  for såvidt   angår  arbejdstimer.

D Tolken  der  er  en  variant  af  pkt. A.   Tolkene  skal levere  nogle  ret  specificerede  regninger  med  tolkestedet (læge, politi o.lign.)  og  så   klinetinformation  om  hvem  der  er tolket  for  med  cpr.nr. osv.

....... men  kig  videoen ud  og  du  kan  garantereet  finde  andre  anvendelsesområder   for   det  freeware  som  Google Kalenderen  udgør.

Kunne  dette  være  noget  for  dig   -   så  deltag  proaktivt   i    denne  lille  markedsundersøgelse  om  en  markedsprovokeret  feature udvikling  af  SummaSummarum,   som  ikke   er  født  i  Vismas  have.   Giv  mig  en  respons  på   www.summasupport.dk   hvor  du  bestiller   en  Enterprise 4  -  enten  en  fuld og  helt  ny   -   eller  en  opgradering   fra  det  niveau  som  du  er  på  p.t.   Jeg  vil  så  holde  jer;   der  responderer  med  en bestilling  -  løbende  orienteret  om  hvor langt  vi  er   fra  måltallet  -   for  at  Visma  igangsætter  programmeringen. PS.  Det  er ikke  noget  vildt  og uoverstigeligt antal  licenser  vi  skal  runde.

Du  kan  lade  din  bestilling  være  betinget  af  -  at  featuren  her  kommer  op  at  stå  som  en  ny  version   4.2     (Du skriver  betingelsen  ind  i  Adresse-feltet  i  min  webshop  - på  bestillingsformularen  -  så  får  du  en  Ordrebekræftelse i  første omgang  -  og  først  en  faktura  -  når  Visma  accepterer  at  der  er  nok i  portefølgen af  de  forskellige  bestillinger).   Du kan  selvfølgelig  også  vælge  at  lade  bestillingen  være  ubetinget  -  og så  får  du  leveret   en  version  4.1  som  den  hedder  lige  her idag  -  MEN  bestillingen  tæller  så  med  i min  portefølge  opsamling.

Du  er  velkommen  til  at  kommentere  på  YouTube videoen -  et hvert bidrag  her   bidrager  til  at  sprede  budskabet  om  den i  Google-systemet.

med venlig hilsen

Otto B. Petersen

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Otto

 

Helt enig. Det er en meget savnet feature, jeg jeg glæder mig til at få inplementeret.

mvh  Kim Malmberg

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

takker  Kim

har  du  nogen  der  vil  have  det  her   -  så   tag  dem  ind  og  giv  mig  et  antal  -   så   melder  jeg  dem  ind  sammen  med  dem  jeg  samler  -  og  så   kommer  vi   hurtigere  samlet  frem  til  mål

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Britt Malka .... kendt  fra  Libris hæftet  "Regnskab med SummaSummarum 3" ...  har  postet denne  kommentar  på  YouTube:

"Det lyder som en god ide, og hvis jeg stadig brugte Summa, var det helt bestemt noget, jeg ville være interesseret i. (Jeg er på Mac nu, og bor i øvrigt ikke længere i Danmark).

Jeg er for nyligt begyndt at bruge Google kalender. Det er smart, at man kan have den synkroniseret med kalenderen i telefonen (Android) og have den med sig overalt."

Interessant med  denne  vurdering

     

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)