Jeg er i kontakt med nogen producenter i USA og Canada som har nogen produkter jeg finder vældigt interessante for Skandinavien. Der er tale om produkter der skal markedsføres, hvorfor jeg kun er interesseret i at bringe dem hjem hvis jeg får en eksklusiv distributøraftale. Men men men -- har ingen erfaring i den slags hvorfor jeg skriver efter nogen gode råd. 1 - Hvad skal jeg tænke på ifm en distributøraftale? - dejligt bredt spørgsmål, skyd løs! :) 2 - Kan jeg lave en distributøraftale med dem i USA og source produkterne fra en engelsk distributør, så jeg ikke står med importøransvaret? Jeg ved det kommer til at betyde noget for økonomien at tage et ekstra mellemled ind, men måske er det det værd? 3 - Hvor bøvlet er det egentligt med importøransvaret? er det værd at løbe væk fra i første omgang når der er en million andre ting der skal op at køre? 4 - Hvad er jeres erfaring ifm egne sælgere på deltid vs at hyre sig ind i en salgstyrke som bl.a. kører med mine produkter? Har I nogen anbefalinger på outsourcede salgstyrker? 5 - Har I nogen eksempler på distributøraftaler som jeg må se? Jeg glæder mig til at få noget sparring, tak for hjælpen! DBH Francisca |
Hej Francisca
Det lyder rigtigt spændende!
Hvad er det for nogle typer produkter?
Mvh
Jørgen