ja, det kan du. Og den viden vil så blive tilknyttet til evt. fremtidige og veje når/hvis der igen (på tværs af samtlige merchants) laves endnu en transaktion m. det kort.
præcis
Nej, det vil også give mere værdi såfremt man kunne løfte det eet niveau op i "fødekæden". Dvs. "op på" indløser-niveau. Men vi er åbne for evt. samarbejde til enhver tid.
data er hverken personhenførbare, følsomme eller indeholder kortdata eller andet, så intet. vh thomas jensen, quickpay |
Entrepreneur - Jan:
Held og lykke i hvilket henseende?
At, der er flere ting i din plan som ikke er hverken muligt eller tilladt.
1) Du vil gøre det personhenførbart - hvorfra kender du navnet? (udover at et sådan register ikke vil kunne tillades af mange årsager)
2) Du vil bruge kortnummeret som "nøgle" til dit system. Hvorfra kender du som merchant kortnummeret? (udover at et sådan register ikke vil kunne tillades af mange årsager)
3) Du vil etablere det i udlandet i en forhåbning om at dansk lovgivning og Nets ikke kan sige noget. Dertil er der at sige at hele verden er underlagt samme reguleringer - derfor mit link til pci-reglerne. Nets er kun en lille bitte mikroskopisk part i det game. De har allernådigst fået en licens til at håndtere korttransaktioner af visa/mastercard og andre ligesindede.
Det er derfor pci-reglerne du som udgangspunkt skal overholde - uanset hvor i verden du befinder dig.
Entrepreneur - Jan:
Der er til tider tale om notoriske svindelere, der udnytter webshops. Ingen i verden er så store at de ikke kan tvinges til at ændre procedurer og hvis de danske bankers kunder hænges ud offentligt for svindel, i form af ovenstående typer klagesager, hvor der også nævnes pengeinstitut, så skal de nok vågne op.
Jeg er helt enig i det frustrerende element som notoriske svindlere udgør. Men derfra til selv at bryde loven og lave selvbestaltede gabestokke er der nu langt. Der er så rigeligt m. plat populisme i det her land.
Entrepreneur - Jan:
NETS er jo ejet af bankerne og de er da pisseligeglade med webshopejernes retsstilling ligesom lovgiverne er det. Det eneste der afskrækker folk i almindelighed, det er at blive offentligt hængt ud og det gælder også bankerne.
Må, nok erkende at jeg grundlæggende er uenig m. din tilgang. Svindel bekæmpes ikke m. properitær enegang og skyttegravskrig mod de forskellige parter i transaktioners fødekæde, men via samarbejde.
Heller ikke Nets (eller indløsere generelt) har nogen interesse i svindel. Jeg tror roligt du kan regne med at de 250,- i chargeback-gebyr på ingen måde dækker deres omkostninger. Vejen frem er derimod i min optik at få indløserne til at indse at de godt kan stille bedre værktøjer til svindelkontrol til rådighed end hvad de gør i dag. Og så et samarbejde på tværs af alle led.
Vh
thomas jensen, quickpay
Bliv gratis medlem