Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en amino iværksætter igang

Side 11 ud af 18 (180 indlæg)
Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Yep lets go back to treehuggin' - YOURE ALL GREAT!!! =D

Tak for jeres tanker her, og jeres interesse - jeg må lige sige at pengene IKKE er inde endnu, men jeg regner med at de er her i morgen, right? 

Når de er, så er shopping på programmet, og jeg må indrømme, og nu bliver det ret interessant, men.. i det, at der er gået 500,- mere ind i budgettet end jeg har regnet med, så er der åbnet en dør der var lukket før: Digitalt fotografi :)

For de af jer der er interesseret i det, kommer der selvsagt et fuldt budget over hvad pengene er investeret i når de brugt, men umiddelbart ligner det reelt at der er mulighed for både at arbejde analogt og digitalt - en åbning der reelt betyder at jeg skal bruge væsentligt mindre tid på at træne op i det analoge, men kan gøre begge dele samtidigt: tage billeder og arbejde og lære samtidigt - vil bare give den med herfra :)

Budget følger inden for de næste 10 - 14 dage, og så vil jeg endnu engang sige tusind tusind tusind tusind tak til alle der har doneret, og skrevet og biddraget til det her undervejs.

Jeg er dybt dybt taknemmelig, og jeg vil sige, at selv om pengene er meget, så er jeres TRO på mig det største, og jeg vil huske det ved hvert eneste shoot, og desuden gøre alt hvad der står i min magt for at leve op til den. :)

Tusind tusind tak alle sammen :)

Kærligst

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Syntes virkelig det er flot, at der er nogen der vil donere penge til andre. Jeg tager virkelig hatten af for jer og I skal have verdens største skulderklap. 

Til jer andre som ikke har noget positivt at sige, der syntes jeg bare I skal lade være med at kommentere på denne tråd. For nogen mennesker er det utroligt svært at bede om hjælp, så når nogen så gør det skal man være lidt varsom. 

Om trådopretter har rent mel i posen eller ej, ja det må de folk jo vurdere som donere til ham/hende.

Men endnu engang flot, at nogen står sammen om sådan noget og er med til at andre kan opnå deres drømme ;-) STORT 5 tal til jer alle ;-) 

Vh Jimmi

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For h......

Lagde først mærke til videoen på you tube NU

 

Manden har jo et enormt talent. Hvis de 3500 kan sætte skub i DET talent, så er det de bedste 3500 der nogensinde er givet ud til noget som helst.

Jeg er helt vildt imponeret. De billeder, sammensætningen, musikken og grafikken er genial efter min ringe lægdmandsagtige mening.

det kunne da være spændende at følge Simons succeser og fiaskoer (og han vil opleve begge dele)

Er der ikke noget med at alle "store kunstnere" har været lidt ved siden af normen ? :-) no affense

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Grønborg:

For h......

Lagde først mærke til videoen på you tube NU

 

Manden har jo et enormt talent. Hvis de 3500 kan sætte skub i DET talent, så er det de bedste 3500 der nogensinde er givet ud til noget som helst.

Jeg er helt vildt imponeret. De billeder, sammensætningen, musikken og grafikken er genial efter min ringe lægdmandsagtige mening.

det kunne da være spændende at følge Simons succeser og fiaskoer (og han vil opleve begge dele)

Er der ikke noget med at alle "store kunstnere" har været lidt ved siden af normen ? :-) no affense

Samme her efter din post. Vore bidrag er givet godt ud, vi kan godt være stolte!

Og tak til Tom Frank for indsamlingen!

Køb ren argan olie her

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LeChatNoir:

Kære Amino!

Desperate times calls for desperate measures.

Og i det her tilfælde er det et af dem.


Sagen kort.


Jeg mangler 3.000,- for at få min forretning op at køre, og jeg ønsker at låne dem mod en tilbagebetaling på 4.000,- til den venlige det måtte interessere.


Sagen uddybet.


Det er sådan at jeg de sidste 12 år af mit liv har været hærget afsindigt af en sindslidelse, omstændigheder der både har haft store personlige omkostninger, men også arbejdsmæssigt har resulteret i både gæld og en førtidspension og, sørgeligt nok, en habil plads i Ribers Kredit Information.

Absolut dårlige vilkår, og afgjort jeg står ved det, det er selvforskyldt, men jeg må understrege, at det liv jeg har levet 100% har været en tilværelse ”fra hånden til munden” - Overlevelse og absolut intet andet.

Med det i mente, og det at jeg for nuværende, og endeligt, har overskuddet til at begynde på bare en lille form for arbejde ( Er på de nyeste piller og de kan altså noget. ) står jeg altså nu og mangler finansiering til at komme videre.

Mit projekt er en lille hobbyvirksomhed som fotograf – Jeg har uddannelsen, 3 år på skole bænken, studie, kamera, meget af udstyret til mørkekammeret ( jeg vil arbejde ud fra de gamle, analoge, principper. ) og for så vidt kunder, i det at jeg arbejder til en absolut favorabel pris og kan mit kram – dette projekt handler ikke om penge.

For så vidt ingen problemer, jeg ved hvad jeg skal, hvad jeg kan og har en plan på bordet, men, jeg mangler det sidste gear i min biks.

Det værende: De sidste elementer til at få mørkekammeret kørende( skruer, lister mv.), film, kemikalier, stativ og ikke mindst et mindste-budget til at få indrykket relevante annoncer i dagspressen.

Med andre ord: 3.000,- kroner.

Og det er her jeg håber på din hjælp.

Som sagt tilbyder jeg 1000,- kroner for et lån på 3.000,- og selv om jeg udmærket er klar over at det er en mindre formue, så kommer det ned til en enkelt ting: En måned i passivitet, i forhold til 1000 kroner jeg kommer til at tjene på personlig udvikling og genopbygning af min tilværelse, det er helt reelt intet i det spørgsmål, og det vil jeg gerne betale for.

Hvad er din tid værd? Kunne man også spørge.


Hvorfor bare ikke vente til den første, eller kontakte nogle venner/familie? Er der helt klart nogen der vil undre sig

Og svaret er, sørgeligt men enkelt, at jeg er 33, jeg bliver ældre, og jeg har siddet på min ”pind” i 12 år, med ravende ruskende dyb skizofreni, og jeg er ved at gå ud af mit skind ved tanken om endnu en måned foran min pc, og har yderligere mistet al kontakt til tidligere venner og familie i forløbet og har derfor ikke den nødvendige ”sociale kapital” at trække på, derfor dette indlæg.

Afslutningsvis må jeg sige, at jeg forventer en del ”hø” for denne post men omvendt vil jeg svare til de, der måtte føle sig truffet af ”mine luksus omstændigheder” at jeg har brugt hver eneste krone og øre jeg har haft den her måned på at komme i gang, og jeg har villet det her i det meste af mit liv, jeg har simpelthen bare ikke kunnet før nu, så med al venlighed, giv mig lidt snor?

Mvh.

Simon

Ps. For den skarpe observans, vil der være en del tidligere indlæg, det første i rækken er et udslag af frustration, og det næste mit langsigtede mål: Jeg skal starte i skole i dagtimerne fra næste uge ( Kofoeds Skole – jeg skal lære at sætte kommaer ;) og håber og regner med ( og ber til ) at jeg kan klare en HG til efteråret, hvorefter drømmen om en sandwich biks kan blive resultatet, men skole og ”integration til livet” først.

Mht. lånet er der budgetteret med det, og der skrives gældsbrev og raterne betales af over 3 gange á 1333,-.

Simon



Relevante highlights fra CV'et:

1989: fik mit første kamera og jeg vidste hvad jeg ville fra dét øjeblik
1998: Bliver færdiguddannet på ”Den Fri” efter tre års skoling
1999: Bliver ansat på Nørrebro Lokal Avis ”På Gaden” hvor jeg har karriere indtil jeg må fratræde pga. sygdommen.

Løbende undervejs: Bliver optaget på ”Fatamorgana” 3 gange – En skole, der sammen med ”New York School of Modern Photography” og fotoskolen i Prag, er de tre mest velansete institutioner for fotografi i verden og, for Fatamorgana's vedkommende, har 12 pladser med Ca. 1-2000 ansøgere per semester.

Jeg er god til mit arbejde.

Simon


Links:

Billed video:

 


Hjemmeside:http://www.wix.com/lechatnoir/portfolio ( kun et udkast og ikke sådan den endelige præsentation kommer til at se ud. )


Regler for hobbyvirksomhed: http://www.hobbyvirksomhed.dk 

 

godmorgen :)

Jeg kan så godt følge dig! Jeg synes det er stort at du beder om hjælp herinde... seriøse nosser du har (ei gg)

Det er hårdt at være sindslidende og gå med alle sine drømme og ideer og bare ikke kan komme videre pga sygdommen (og økonomien, som er dårlig når man er sindslidende)  hele tiden bremser. Jeg er ikke i tvivl om at du så brændende ønsker dig dette at det nok skal få det opfyldt! Men husk at tage din medicin også når du har det "godt" og hold modet oppe på de dårlige dage...og lad ikke sygdommen stoppe dig!

Da jeg selv er i gang med min egen kamp og opsparing, kan jeg ikke bidrage med penge...men jeg vil ønske dig alt godt...og stor respekt herfra

de venligste hilsner fra anni

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold nu op hvor er det skønt at læse sådan en tråd her igennem! Stor applaus til alle indblandede i donationen, skide flot!!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:

Hvis i mener jeg kan være repræsentant for at styre det her donationer kan overførsel ske til dette kontonummer

Sparekassen Balling
9312 0000229466

Awesome ... det er jo "min" bank, en skam jeg først opdager det nu ellers sku ja da ha været med :P

Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Le Chat Noir.

Jeg kiggede lige det du har lavet. Du er virkelig virkelig dygtig. Det du kan med lys, kontrast og hele formgivningen i billederne er virkelig godt. Jeg glæder mig til at se din hjemmeside og mere af dit arbejde fremover.

Og jeg er helt måløs over hvilken drejning denne tråd tog i starten. Det er simpelthen så fantastisk at se, så stor en venlighed.

Held og lykke med dit projekt :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle!

Jeg er en af dem, der har set tråden "for sent" til at donere. Jeg vil blot stille mig op i koret, der priser dels de aminoer, der har været positive og måske oveni har doneret, dels til Simon; det er sejt gået, at du vil videre i dit liv og gør noget ved det, og at du tog dette skridt, til at føre din drøm ud i livet.

Hvad kan vi så gøre for Simon fremover? Tjaa, hvis du har et behov for billeder, kan du jo støtte ham ved at købe hans tjeneste

God vind fremover til Simon!

Og til dig, som drømmer om at gøre noget lignende som Simon: Go for it! Life is precious. Live it!

Humility is not thinking less of yourself, but thinking of yourself less. (C. S. Lewis)

Jan Rasmussen - Vores Familie Web Site:  www.kaddu.dk

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare skønt at læse denne tråd igennem, om end det først er nu jeg er blivet opmærksom på den, og under alle omstændigheder - uden at komme nærmere ind på det overhovedet, bare ikke selv har kunnet  bidrage med redde penge.

Så  Ja. jeg vil blot fra hjertet ønske dig LeChatNoir medvind for dine fotoprojekter + glæde mig på dine vegne over, at du er kommet et skridt nærmere det du brænder for. Det takket være  adskillige idenne tråd som har givet en  håndsrækning med varmt hjerte.

og Tak til jer der har vist hjertevarme og medmenneskeligt sind med handling.

En postiv sjældenhed i dagens Danmark, og også derfor noget  der er værd at bemærke.

Min egen dag synes også at være blevet lidt lysere pga. tråden !

vh

ann

 

 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Side 11 ud af 18 (180 indlæg)