Vi går og pusler med opstart af et site med betalende brugere, men vi er rendt ind i et tvivlsspørgsmål, som måske kan være afgørende for sitets succes, for hvordan får vi gang i det fra start af så der er brugere og dermed aktivitet på sitet. Der skal jo være nogle brugere til at lokke andre med, så hvordan skal vi gribe det an få fx 1000 brugere relativt hurtigt? Nogle bud?
I kan starte med at give et medlemskab gratis væk, eller meget billigt, til de første 50 medlemmer og så evt. bruge tilbagemeldinger fra denne gratis/tilbuds-gruppe til at forbedre jeres produkt, hvis medlemmerne efterspørger det.
På den måde, bliver det let(tere) at få de første kunder i butikken og forhåbenlig få nogle positive tilbagemeldinger, som efterfølgende kan bruges som testimonials for at vise de fremtidige besøgende til jeres salgsside, at der er god fornuft i at betale adgang til jeres side.
Hvad enten I vælger at gøre det gratis eller billigt i starten, anbefaler jeg, at I gør meget ud af at sige, at I altså har tænkt jer at tage penge eller sætte prisen kraftigt i vejret i fremtiden, for at understrege værdien af både jeres site som det er nu, men også for at få folk til at tilmelde sig med det samme og ikke udsætte beslutningen om at tilmelde sig.
Okay jeg kan godt se kunne præciseres lidt mere for at gøre det nemmere at svare. Det er en form for datingsite uden at være det. Det er her profilerne kommer ind i billedet for at få adgang til alle funktionerne på sitet skal være betalende medlem.
Markedsføringen skal helst være så billig som muligt for at holde omkostningerne nede. Tanken er dog at vi skal bruge vores netværk og ellers facebook, SEO og jeg har også en tanke om det vil være muligt at få noget omtale i en avis eller et blad af en art i form af en artikel eller lignende.
Vi har udarbejdet et spørgeskema, som vi vil sende ud til vores netværk og bruge den feedback vi får. Vi har lavet flere forskellige designudkast som vi også skal have testet, hvilket vil blive en del af spørgeskemaet som det ser ud nu.
Jeg kan godt lide forslaget om at lavet x antal gratis profiler og gøre opmærksom på at det på sigt vil koste penge. Jeg tror dog jeg vil sige det skal være en periode på 1-2 måneder hvor det vil være gratis for at få nogle til at oprette profiler.
Jeg ønsker ikke komme med for mange detaljer på nuværende tidspunkt, da det er et konkurrencedygtigt koncept.
Hyr nogen til at lave aktivitet (eller opret selv 20-30 brugere og gør det selv). Og så spender lidt penge på reklame (f.eks. Adwords). Husk at der skal være indhold på FØR i annoncerer. Som regel starter fora med man selv sidder og knokler r*ven ud af bukserne for at skrive under flere forskellige brugere, så det udadtil ser ud til at der er godt gang i den
Som regel starter fora med man selv sidder og knokler r*ven ud af bukserne for at skrive under flere forskellige brugere, så det udadtil ser ud til at der er godt gang i den