Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CTR på Adwords, hvor højt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har nogle kampagner der ligger meget forskelligt men hvornår er det at betegne som et tilfredsstillende resultat?

Flemming Gravesen Unique indretning
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:22
Jeg er tilfreds med mine kampagner når de ligger mellem 5-10%.

Men afhængig af søgeord, relevans og konkurrence kan CTR jo nemt svinge mellem 0.1 - 30 %

Så det er i de tilfælde relevant at kigge på CPC kontra konvertering til ordre.

2 kampagner der ligger i hver sin ende af skalaen, kan jo snildt ende ud med at have samme salg pr 1.000 visninger
(men det er dog vildt teoretisk)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 02:09
Dato: 28-05-2007 17:04:36 Forfatter:Flemming Gravesen

Hej

Jeg har nogle kampagner der ligger meget forskelligt men hvornår er det at betegne som et tilfredsstillende resultat?

Det er nok svært at sige noget nagelfast her. Men jeg vil nok mene, at har du CTR under 1% bør du kigge efter søgefraser, der rammer mere præcist, overveje eksakt matching i stedet for bred, overveje om dine annoncetekster kan gøres mere specifikke, overveje om du skal indføre "call to action" i din annoncetekster ("Bestil din dims her!") etc.

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 10:29

Jeg vil for klikprisens skyld skrotte eller kraftigt revidere alle kampagner og dens annoncegrupper hvis jeg ikke minimum ligger på en CTR på minimum 2% - ellers bliver det alt for dyrt. Man kan godt køre med lave CTR men så skal det være på "langt ude ord" som man naturligvis har samlet i en annoncegruppe for sig selv - så deres lave CTR ikke smitter af på gode søgeords quality score.

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:11
Kære Flemming

Hvis det drejer om at sælge dine produkter gennem Adwords kampagner, er CTR ikke interessant i sig selv. Det, som du skal have gang i, er Google Analytics, så du kan overvåge, hvilke klik der fører til salg, og hvilke annoncer og keywords, der generer disse klik. Det, som du skal finde ud af, er, hvad et klik i gennemsnit er værd på en kampagne, og hvordan din ROI ligger at the end of the day. I den sammenhæng er det mindre relevant om CTR er høj eller lav.

Hvis du på et tidspunkt overvejer at starte en større målrettet markedsføringkampagne på nettet, er du velkomme til at kontakte mig for en samtale. Mit firma leverer rådgivning omkring markedsføring på nettet med speciale i troværdighed og kundetillid. Vi vil kunne hjælpe dig til at øge salget i din netbutik og til at forbedre dine kunderelationer/kundeloyalitet. Hvis du har lyst kan du tjekke os ud på:

www.Transparen-C.com

Håber du får godt gang i din kampagne.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)