Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - Adskille skat? hvad nu?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.

På vegene af min partner/ven/kald det hvad i vil. skriver jeg dette indlæg.

Som jeg har forstået det nu, er hans firma en enkeltmands virksomhed. hvis firmaet tjener penge, går det ud over hans egen skat. også selvom han ikke udbetaler pengene til sig selv, altså. lader han pengene stå i firmaet, skal han stadig betale skat af dette.

Kan det være rigtigt?

og er der andre måder at ændre dette, sådan at firmaet (penge som bliver deri, ikke bliver beskattet) og hans privat økonomi er 100% adskilt?

altså, hvis nu han skriver en faktura på 19.900kr brutto, og de går ind i firmaet, og bliver stående, at han så ikke bliver beskattet personligt af dette, medmindre han udbetaler pengene til sig selv?

Findes der andre måder en APS ?

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:25

Som enkeltmandsfirma kan man ikke adskille privat- og firmaøkonomi. Så skriver han en faktura på 19.900,-, så skal han beskattes af dette - også selvom de står på en "firmakonto".

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:29

Hvis man har et enkeltmandsfirma vil man altid skulle betale skat af firmaets overskud. Altså ikke nødvendigvis omsætningen (i dette tilfælde de 19.900) men af det, der bliver tilbage, når din ven har betalt sine udgifter.
Skatteprocenten kan man så "skrue" lidt på, alt efter om man vælger at bruge virksomhedsskatteordningen. Gør man det, beskattes man med en foreløbig skat på "kun" 25 %. Ja, og så står jeg lidt af... for jeg kan ikke helt redegøre for, hvilke fordele og ulemper der er ved at gøre det på den måde. Det ordner min revisor :-).

Men jeg ved, at det i så fald er meget vigtigt at holde sin private økonomi og sin virksomheds økonomi meget skarpt adskilt. Men prøv at slå begrebene virksomhedsordning eller virksomhedsskatteordning op, så finder I nok ud af noget mere. Og ellers plejer der er at være søde og kompetente regnskabskyndige mennesker herinde, som må kunne uddybe det lidt.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:31

Med virksomhedsordningen kan han nøjes med at betale 25% skat og spare resten op i virksomheden. Vælger han senere at udbetale indkomsten til sig selv, skal han betale den resterende del af skatten samt arbejdsmarkedsbidrag.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:32

Det er rigtigt. Den detalje havde jeg glemt alt om Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 16:57

Okay. så skal vi have fundet en anden løsning end et enkeltmandsfirma. hvilken virksomhedsform seperere disse 2 regnskaber 100% ?

og vi undgår helst APS. så hvis der findes en anden virksomhedsmulighed som kan seperere dette. vil vi blive glade for at få det a vide.

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)