Hej Skal lige høre om det kun er mig eller det er generelt rundt om i dk. Når det offentlige (kommune, militæret og alle andre med EAN numre) bestiller produkter og får fakturaerne så går der ALTID længere tid end de betalingsbetingelser man udsteder på fakturaerne. Typisk går der løbende måned plus 30 dage. Og rykkergebyr mm. vil de overhovedet ikke kendes ved. Lige frem at skal have inkasso firmaerne igang hver gang syntes jeg er tidskrævende. Hvad gør i ved disse problemer, hvis i da har disse ? Jeg har tænkt mig at lægge 20% oveni priserne til EAN numre - simpelthen fordi de er så langsomme til betalingerne - kan man tillade sig dette ? Det er både store beløb og små beløb ( fra 500,- og op til 100.000,- ) på de forskellige fakturaer. Hvis det var modsat, at man skulle betale til dem, så kom der både det ene og det andet gebyr på hvis ikke man betaler til tiden (typisk 10-14 dage) Kenn Bo |
Hej Kenn
Generelt har det også været min erfaring at det offentlige betaler som det passer DEM og ikke efter hvad der står af betalingsfrist på fakturaen. Det sidste års tid er det dog blevet meget meget bedre, og jeg oplever nu relativt sjældent at tidsfristen ikke bliver overholdt.
At de ikke vil kendes ved rykkergebyr skal du ikke finde dig i - så længe du har gjort opmærksom på betingelserne ved at overskride betalingsfristen.
Hilsen Morten