Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Coverdesign i Photoshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er Smile

Jeg har designet et cover i Photoshop og skal gøre filen klar til print. Men hver gang jeg konverterer til PDF så sker der sjove ting og sager. 

Teksten bliver utydelig og sommetider skifter baggrundsfarven osv. Nogle der er eksperter på området?

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 16:56

Du sender dem bare en High res tiff fil istedet. Det burde de kunne lave det ud fra. Ellers hvis du har inDesign laver du et dokument der i samme størrelse og placerer dit design der på og exportere den til pdf.

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 299
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 17:23

Har du lavet det minimum 300 dpi? 

Venligst Jacob. 

Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Photoshop er ikke specielt godt, hvis man skal lave grafisk design til tryk, som fx CD-covers skal. Photoshop er mest beregnet til desideret billedredigering eller grafisk materiale til hjemmesider.

Hvis du har mulighed for det, så benyt dig af Adobe Illustrator, da dette program bruges til at lave vector-grafik, altså grafik som er beregnet til udskrivning, print eller tryk.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 17:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Illustrator til logoer og andre illustrationer. Photoshop til billeder og Web. Indesign til at sætte det hele op i.

Men man kan da sagtens lave noget i Photoshop som kan bruges til et cd cover. Bare billedmaterialet man laver det ud fra er i god kvalitet så er der ingen ko på isen der. :) snakker vi tekst logoer, steger og illustrationer osv så ville jeg altid laveste i illustrator eller indesign (tekst).

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 18:02

Ja, det er lavet med 300 DPI og CMYK farver. 

Ved godt det normalt er InDesign man sætter op i, men jeg er 5 gange hurtigere med PhotoShop. 

Nu skal jeg til at tænke på "bleed" til tryk osv, så ville have ønsket jeg havde startet i InDesign.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)