Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykkere og gebyrer endnu engang

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge Amino'er

Hvordan er reglerne egentlig for rykker og inddrivelse af ubetalt rykkergebyr ?

En kunde betalte ikke sin regning og der blev sendt 2x rykker med gebyr på kr. 100,- og 2. rykker indeholdt inkassovarsel - alt helt efter reglerne.
Kunden trak tiden 9 dage og betalte så fakturaen, men ikke de 2x rykkergebyr - altså kr. 200,- som jeg så stadig har tilgode.

Så er det jeg bliver i tvivl om reglerne, og ikke kan finde det beskrevet nogen steder.
Hvad må/kan jeg gøre nu for at inddrive de 2x gebyr som jeg har krav på.
Jeg har sendt en alm. betalingspåmindelse uden gebyr for det første rykkergebyr, men intet sker.
Min plan er egentlig at sende endnu en rykker med gebyr og med 10 dages inkassovarsel, men må jeg det ?

Nu vil nogen af jer sikkert sige det er spild af tid og jeg blot skal glemme de småpenge, eller at jeg bare gør kunden sur så han ikke kommer igen.
Det kan der være noget om, men hvorfor skal jeg give efter og ikke holde på min ret til at få den betaling jeg har ret til?
Kunden har konsekvent trukket betaling af fakturaer helt frem til sidste chance inden inkasso, i stedet for at kontakte mig og spørge om vi kan finde ud af en anden betalingsfrist. De metoder bryder jeg mig ikke om, nu skal det være slut.
Kommer kunden igen bliver næste faktura udskrevet netto kontant, og betaler han ikke inden 5-8 dage får han inkassovarsel i første rykker.
Kommer han ikke igen så fint med mig, så er jeg fri for det bøvl med at kradse pengene ind.
Det skal siges at han har købt hos mig 3 gange side 01.01.2011 og fakturabeløbet er på max 3000 inkl. moms.

Tilbage til det egentlige spørgsmål:
Må jeg sende rykker med gebyr for det gebyr kunden skylder mig ?

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 19:57

Ingen der har styr på reglerne og kan svare ?

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 20:02

Jeg vil ikke lægge hoved på blokke så tjek lige op på det igen men jeg mener i princippet at du efter hver betaling starter forfra og kan sende 3 nye rykkere ud.

Er det en kunde som du gerne vil have bliver i butikken ville jeg ganske simpelt slå en streg over de 200 kr. du har tilgode. Jeg ved godt at det har kostet både bekymringer og tid at inddrive dit tilgodehavende. Det vil jeg lade ligge og så håbe at I kan få genopbyttet et tillidsfuldt forhold og gøre forretninger fremover.

/Banditten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:16

Kim Thranborg:
Kunden trak tiden 9 dage og betalte så fakturaen, men ikke de 2x rykkergebyr - altså kr. 200,- som jeg så stadig har tilgode.

Kort sagt, du kan få dine 200 kr. ind MEN også miste en kunde

Så det er op til dig selv, om du kan vente på dine penge

Jeg har mange der trækker betalingerne og det bliver accepteret til en vis grænse

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:24

Hej

Under normale omstændiheder vil der ved delbetaling først skulle dækkes eventuelt tillagte renter og gebyrer.

Dette bevirker i realiteten, at den oprindelige faktura ikke er betalt fuldt ud, men som andre også er inde på, så er spørgsmålet om, hvorvidt det er umagen værd at inddrive de sidste kr. 200,00.

Hvis det er en kunde, der kommer tilbage, så kan tillægge det resterende beløb på den næste faktura.

Tonny

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 20:34

Tonny Skov Pedersen:

det resterende beløb på den næste faktura.

Tonny

Det synes jeg egentlig er en god måde at gøre det på, sig til kunden at nu gør vi det på den her måde denne gang og at det også er sidste gang det løses på den måde.

/Banditten

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:15

Kim Thranborg:
Min plan er egentlig at sende endnu en rykker med gebyr og med 10 dages inkassovarsel, men må jeg det ?
Ja det må du godt !!

Men det vil non være at skyde gråspurve med kanoner hvis du efterfølgende igangsætter inkassoprocedure for kr 300, med mindre han virkelig har pisst dig af !!!  ;-)  Ellers ville jeg gemme de 300 og så sætte dem på næste gang han handler.

Mangler du en til at hjælpe dig med at kradse penge ind så er du velkommen til at kontakte mig gennem www.inkassoenheden.dk som er mit inkassofirma

Hilsen David Brodin Larsen :-) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)