Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Læse hastighed, antal ord pr. minut

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for Jeres indspark, sammen med en masse søgninger på google, er jeg kommet frem til et cirka jeg vil bruge.

Mange tak!

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 13:03

Kristinn Berg Gunnarsson:
Lidt ekstra info: Kennedy skulle vidst være en rigtig hurtiglæser, mellem 1200 og 3.000 ord min., afhængigt af hvilken kilde man bruger. Han ville kunne læse 5-10 af dine artikler, mens han ventede på nedtællingen til at kunne trykke på den røde knap Geeked

Prøv at læse noget af det her. Ifølge det kan man ikke læse over 900 ord i minuttet og samtidig læse det hele. Noget med fiksationer eller noget i den dur.

https://sites.google.com/site/hurtiglaesning/hurtiglaesning

Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 13:35

Det er rigtig nok. En af teknikkerne ved hurtiglæsning er jo netop, at du ikke læser alle ordene, fordi så skal øjnene bevæge sig, for hvert ord du læser.  Og man læser heller ikke højt inde i sit hoved, for det har også stor betydning for læsehastigheden. Men hurtiglæsning er jo subjektivt, og der findes jo adskillige teknikker. Hvor hurtig man læser, og hvor meget af det man registrerer kommer an på, hvem man er, og hvor meget man træner teknikkerne. Der er det ligeså forskelligt, som vi er mange.

Men der findes mennesker med vilde læsehastigheder, som vi andre ikke engang kan drømme om, f.eks. Kim Peek (Rain Man) der læste to sider samtidig, venstre med venstre øje og højre med højre øje, og han læste omkring 10.000 ord mener jeg - men han er også et unikt tilfælde.

Christian Bundgaard:

Prøv at læse noget af det her. Ifølge det kan man ikke læse over 900 ord i minuttet og samtidig læse det hele. Noget med fiksationer eller noget i den dur.

https://sites.google.com/site/hurtiglaesning/hurtiglaesning

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:37

Det er rigtigt, at Kim Peek læste en side hurtigt.

Har dog hørt fra nogle, at nogle savanter kan "print screene" en side, og gemme den i hukommelsen.

Se bl.a. i filmen om Temple Grandin.

Ja sikke et talent at have.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)