Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af virksomhed / CVR

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

En af mine klienter ønsker at overdrage hans virksomhed / CVR til mig da han ikke har forstand på virksomhedsførelse. Han er kunstner og har spurgt om ikke jeg vil varetage hans lille pladeselskab så han kan fokusere på musikken istedet og lade mig om det administrative - hvilket jeg naturligvis gerne vil.

Men hvordan kan vi overdrage hans virksomhed/CVR til mig? Jeg kan ikke umiddelbart finde noget info omkring det da vi jo snakker en lille enkeltmandsvirksomhed.

Derudover vil jeg lige understrege, at der ikke er nogen penge indvolveret i overdragelsen (dvs. jeg ikke 'køber' eller 'overtager' virksomheden som sådan).

Nogen der kan hjælpe?

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælg din virksomhed på Amino Virksomhedsbørs:

  • Nemt, hurtigt og gratis!
  • 100% anonymt
  • Købere vil kunne kontakte dig allerede idag!
Opret annonce her!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En enkeltmandsvirksomhed kan ikke overdrages.

Enten skal den lukkes eller du skal ansættes som lønmodtager i den.

 

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan vel bare starte eget CVR som personligt selskab og han kan så per kontrakt overdrage dig de gratis rettigheder og aftaler om at producere plader for ham (og evt andre)- og han kan bruge sit eget CVR som kunstner videre - eller lukke det hvis han bare vil være kunster som person CPR. Det burde kunne fungere -

Der kan jo være noget studie som han skal sælge dig, men det er jo bare at sælge til den pris i bliver enige om hvis det er sådan nogenlunde markedspris - men da du skriver der ikke er penge involveret, må det være let at du starter op selv med CVR og lader ham fortsætte

Du kan også sagtens lave hans administration (den han har behov for som kunstner) mod helt almindelig timebetaling i dit nye cvr

Jeg ved ikke hvad forholdet er når du skriver - en af mine klienter - men du skal naturligvis være opmærksom på evt. etiske regler i forbindelse med overtagelse af et eller andet fra din "Klient"

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie..overdrage gratis rettigheder?

Det er ikke sikkert...at SKAT køber, at rettighederne er gratis!

Så nej..så enkelt som du skriver, er det n.æppe i praksis.

 

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Cookie..overdrage gratis rettigheder?

Det er ikke sikkert...at SKAT køber, at rettighederne er gratis!

Så nej..så enkelt som du skriver, er det n.æppe i praksis.

 

Jeg kan vel ikke gå ud fra så meget andet end det spørger skriver - og jeg tager vel faktisk forbehold ikke??

Der kan jo være noget studie som han skal sælge dig, men det er jo bare at sælge til den pris i bliver enige om hvis det er sådan nogenlunde markedspris - men da du skriver der ikke er penge involveret,

Nu er pladestudie og den slags noget jeg kender lidt til, og hvis ikke vi taler hard-ware, så er det næppe noget der på markedet kan sælges for noget større - og hvis det ikke er taget op i kunstnerens CVR til værdi, så ville jeg være ret fortrøstningsfuld for, at det kan være noget der ligner en ny-start, som ikke - præcis som spørger skriver - indeholder penge. GØR det det, kan det vel ikke være enklere i praksis end som jeg skriver, at det skal overdrages til markedspris, og mellem et lille - sikkert ikke værdiholdigt CVR og en anden privatperson uden familie reference, kan der sikkert hittes en løsning

vj

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er han min ven, og han laver musik i sit eget studie :)

På nuværende tidspunkt har han en anden kammerat til at varetage administrationen i det lille pladeselskab som han har etableret.

Det er netop dette pladeselskab som de begge ønsker at overdrage til mig da min kammerat (kunstner) ønsker at fordybe sig i musikken, og hans kammerat (manager), har startet et større iværksætterprojekt og har derfor ikke tiden.

Så alle parter er interesseret i at overdrage det til mig - spørgsmålet er bare hvordan?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som skrevet tidligere kan det ikke overdrages.

Dui må gøre, som jeg har skrevet tidligere.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke specielt meget inde i fordele og ulemper, men i kunne vel enten lave det om til et selskab som i begge kunne være medejere af eller du kunne ansættes som direktør hans personlige virksomhed?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

RGN.....Kort og godt..Det er sludder du skriver!

Så hellere tie!

 

MvH

Peteri

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)