Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport fra USA - privat afsender og modtager

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 6500 Vojens
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er i færd med at få sendt amerikansk købte varer til DK. Jeg befinder mig i USA, og har en adresse under mit udenlandsophold. Jeg vil sende varer med en samlet værdi på ca. 3500 kr til min adresse i DK.

Hvordan gør man toldvæsnet klar over, at det er en gave til sig selv, så man slipper for tolden, momsen og gebyrene.

Er det en god idé at undlade at sende faktura på varerne med i pakken?

Tak!

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:22

Søren Pedersen:
Hvordan gør man toldvæsnet klar over, at det er en gave til sig selv, så man slipper for tolden, momsen og gebyrene.

er umiddelbart ret urelevant, du skal stadig betale, svarer til du tager til USA og køber en masse ind som du tager med dig, fuld fortoldningspligt.

Fra 6500 Vojens
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 17:25

Det er der ikke når det er privat til privat. Hvis det er firma til privat er der fuld fortoldningspligt. Derimod hvis det er en gave - som kun kan være når det er privat til privat - er der ikke denne pligt!

Fra 6500 Vojens
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 17:26

Desuden er varen brudt - altså den kan ikke vidersælges som en ny varer. Det må betyde, at det er til et privat formål.

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35

Hej. Det gør ingen forskel, om du bærer varerne igennem tolden i lufthavnen, sender dem til dig selv fra USA eller importerer dem hjemme fra stuen og får dem sendt. Du skal betale importmoms og told uanset hvad. Hvis din virksomhed importerer tingene med videresalg for øje, er det ikke professionelt at sende dem som gave til dig selv - det findes ikke. Mvh/Bent Andersen

Fra 6500 Vojens
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 17:43

Jeg har bl.a. læst følgende på nettet:
- Det kan godt være, at de skriver, det er en gave. Men der kigger vi så på, om det også er det. Det skal eksempelvis være fra én privatperson til en anden, ellers kan det ikke være en gave, siger Gitte Plambek og forklarer, at det ikke er så tidskrævende at tjekke varens pris på internettet for at se, om den virkelig passer.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 13:40

Søren Pedersen:

Det er der ikke når det er privat til privat. Hvis det er firma til privat er der fuld fortoldningspligt. Derimod hvis det er en gave - som kun kan være når det er privat til privat - er der ikke denne pligt!

Undskyld men hvorfor fanden spørger du os om råd når du ved tingene meget bedre selv??  At din påstand er forkert er fakta.

Du kommer til at betale både Told & moms (25 %) af varen.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 13:42

Søren Pedersen og Søren.Pedersen er ikke samme person, check header

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 13:55

Søren.Pedersen:

Søren Pedersen og Søren.Pedersen er ikke samme person, check header

Så skal jeg da beklage. Men svaret er stadig forkert .

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)