Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR og SU - Hvordan går det sammen?????

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:

Nicolaj Thomasen:
Personligt synes jeg også det er en gang nasseri, når man modtager S.U., selvom man faktisk kunne trække penge ud i stedet, men sådan er lovgivningen desværre.

Jeg betaler mere i moms på et år end jeg, mine børn og mine børnebørn nogensinde vil få i SU

Nasseri - my ass! 

Det har da ingenting med hinanden at gøre.

Efter min mening burde der udelukkende betales offentlige ydelser til dem der har behov for det, om det så hedder S.U., bistand, kontanthjælp, pension, dagpenge etc., er underordnet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders - Meebox:
Jeg betaler mere i moms på et år end jeg, mine børn og mine børnebørn nogensinde vil få i SU!

Og nu er det forhåbentligt dine kunder, der betaler momsen. Jeg går ikke ud fra, at det er en underskudsforretning I driver Cool

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:31

Nicolaj Thomasen:

Anders - Meebox:
Jeg betaler mere i moms på et år end jeg, mine børn og mine børnebørn nogensinde vil få i SU!

Og nu er det forhåbentligt dine kunder, der betaler momsen. Jeg går ikke ud fra, at det er en underskudsforretning I driver Cool

jeg går meget meget ud for de driver en overskuds forretning med den super service de levere og så mange tilfreds kunder de har , det er simpelthen super produkt de levere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smagsdommere har vi ihvertfald nok af :-)

Det skulle da lige mangle at man ikke kan få støtte til at gennemføre en uddannelse, bare fordi man er et produktivt individ.

Det er komplet hul i hovedet at lade dem skære i su'en hvis man kan spare pengene op i sin virksomhed.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:06

Jørgen Olsen:
Det er komplet hul i hovedet at lade dem skære i su'en hvis man kan spare pengene op i sin virksomhed.

Min makker benytter sig af den ordning. Når han er færdig med sin uddannelse, står der mere end en million på den dertil oprettede konto. Pengene har samlet støv i 4 år, til ingen verdens nytte, samtidig med at han i de 4 år har modtaget støtte fra det offentlige - hvor er det rimelige i det?

Kan man klare sig selv, bør man også klare sig selv. Lad pengene komme i cirkulation, det er den bedste vej ud af krisen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man mister penge ved at starte noget op, når man er på SU har man jo ikke noget incitament til at knokle.

Folk skal have ret til de samme ydelser - uanset om de ligger på sofaen efter skoletid eller bygger en forretning op, der (forhåbentlig) giver penge.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13

tak for tippet :)

hellere spare op og betale en hulens masse skat end at skulle betale et helt års SU tilbage.

På trods af at du kalder det nasseri giver du selv folk gode fifs :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:34

Christina Handt:
Folk skal have ret til de samme ydelser - uanset om de ligger på sofaen efter skoletid eller bygger en forretning op, der (forhåbentlig) giver penge.

Det kommer an på om man mener at folk skal have S.U. fordi de tager en uddannelse, eller fordi alle folk skal have muligheden for at tage en uddannelse.

Christina Handt:
Hvis man mister penge ved at starte noget op, når man er på SU har man jo ikke noget incitament til at knokle.

Vi er en familie på 4, der gerne vil ud at rejse. Vi aftaler, at vi smider alle de penge, vi kan undvære, i en samlet pulje. Far har 15.000 kr., mor har 10.000 kr., min søster har 5.000 kr. og jeg har desværre ingenting.

Den samlede pulje er på 30.000 kr. og vi får hver 7.500 kr. fra puljen til at rejse for. Fly og hotel koster 5.000 kr. pr. person, madbudgettet til en uge lyder på 2.000 kr. pr. person og de sidste 500 kr. pr. person går til lidt lommepenge på ferien.

Dagen inden afrejse slår jeg plænen for min nabo og han giver mig 500 kr. - Skal jeg gemme pengene til vi kommer hjem og selv beholde dem, eller skal jeg dele med min far, mor og søster, så de hver får 125 kr. ekstra til lommepenge?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55

Nicolaj Thomasen:
Det kommer an på om man mener at folk skal have S.U. fordi de tager en uddannelse, eller fordi alle folk skal have muligheden for at tage en uddannelse.

True. Men hvad hvis man vil have muligheden for at tage en uddannelse OG starte virksomhed? 

Nicolaj Thomasen:

Vi er en familie på 4, der gerne vil ud at rejse. Vi aftaler, at vi smider alle de penge, vi kan undvære, i en samlet pulje. Far har 15.000 kr., mor har 10.000 kr., min søster har 5.000 kr. og jeg har desværre ingenting.

Den samlede pulje er på 30.000 kr. og vi får hver 7.500 kr. fra puljen til at rejse for. Fly og hotel koster 5.000 kr. pr. person, madbudgettet til en uge lyder på 2.000 kr. pr. person og de sidste 500 kr. pr. person går til lidt lommepenge på ferien.

Dagen inden afrejse slår jeg plænen for min nabo og han giver mig 500 kr. - Skal jeg gemme pengene til vi kommer hjem og selv beholde dem, eller skal jeg dele med min far, mor og søster, så de hver får 125 kr. ekstra til lommepenge?

:) kan godt se din pointe. Hvis alle skal give skal alle vel også modtage? Der er ingen mening i at man får mindre ret til ydelser fordi man rent faktisk laver noget. Hvis det var muligt at beholde SU'en ville jeg da med glæde betale give min andel af overskuddet fra evnt. virksomhed.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:14

Hej alle

Det korte af det lange er, at man kan udmærket drive virksomhed ved siden af SU.

Denne bestemmelse er politisk vedtaget, hvorfor vi følgelig anvender disse regler helt efter bogen. Rimeligt eller ej!!!

Det kan derfor netop arrangeres sådan, som Nicolaj beskriver, at den personlige indkomst optimeres i relation til SU'ens grænsebeløb, således de, der anvender ordningen til enhver tid kan få et overblik over hhv. sin personlige indkomst, opsparede overskud, indskudskonto og kapitalafkastgrundlag.

Ulempen er, at det er de færreste der kan udarbejde de nødvendige opgørelser, hvorfor det er en rigtig god idé at finde en regnskabs-/skattekyndig til at foretage de nødvendige beregninger.

Tonny

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)