Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan det være rigtigt at det giver duplicate content at...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er i øjeblikket ved at strukturere min database til opsætningen af mit nye site.

Kan det være rigtigt at det giver duplicate content, at man har en kort produkt tekst på produktsiden, som er en del af den lange produkt beskrivelse, der vil være når man klikker ind på selve produktet?

Jeg har tænkt mig at lave en undermappe i mappen produkter sådan at hvert produkt får sin egen underside www.test.dk/produkter/produkt2/produkt2.php i stedet for en URL www.test.dk/produkter/produkt.php?id=2

Er det den rigtige måde at gøre det på eller er der bedre måder, som fx at skrive en helt anden teaser tekst til ens produkter?

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså du kommer jo selv med svaret på hvad der er bedst :) det er nemlig altid bedst at skrive unikke teasers.

Når det så er sagt, så kommer det fuldt ud an på mange ting:

• hvor lang produktbeskrivelsen er
  • hvor stor teaseren er
  • hvor mange kategorisider teaseren opstår på
  • hvor mange produkter der er de samme på kategorisiderne
  • hvor mange produkter der er på kategorisiderne

Det du bare skal have i tankerne er at siderne skal være så unikke som muligt. det vil sige at teksten på de enkelte sider og som repræsentere de enkelte sider, skal være overvejende unik. så kommer du nok ikke i fælden. Men det er svært at sige når der ikke rigtig er noget man kan se.

Du kan evt gøre det at du max tager 20-40% af produktteksten og bruger den som teaser, altså laver en beregning på hvor mange tegn der er i produktteksten, og du tager så antallet af tegn som udgør den procent og bruger som teaser.

En yderligere ide kan være at du spinner nogle ord i teaseren, så de bliver lidt mere unikke, det kan man sagtens gøre on the fly.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 16:42

KTJ-Media.dk:

Når det så er sagt, så kommer det fuldt ud an på mange ting:

• hvor lang produktbeskrivelsen er
  • hvor stor teaseren er
  • hvor mange kategorisider teaseren opstår på
  • hvor mange produkter der er de samme på kategorisiderne
  • hvor mange produkter der er på kategorisiderne

Hej Kim og tak for svaret.

Min produktbeskrivelse pr produkt er en 6-8 linier.
og min teaser-tekst ville være på 1-2 linier eksempelvis sådan:

Hjemmeside Optimering

Du gør din hjemmeside mere brugervenlig ved at optimere den, så den virker i alle browsere og har alle de nyeste teknologier... læs mere om Hjemmeside Optimering

Kursivteksten er et link til den fulde produktbeskrivelse.
Ovenstående er udelukkende et eksempel med en dummy tekst. Alle produkternes teaser-tekster vil skulle stå på produktsiden og ikke andre steder på hjemmesiden.

Der er ca. 10 unikke produkter som kun er beskrevet én gang på hele sitet i sin fulde form.

Jeg kan desværre ikke vise dig et eksempel da jeg kun er i designfasen.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

oki, hvis det er tilfældet at du kun har en kategoriside, med 10 produkter, og at du kun skriver 6-8 linjer og bruger 1-2 af dem, så vil jeg klart anbefale dig bare at skrive unikke teasers, det får du mest ud af, og det tager ikke ligefrem så meget mere tid at skrive dem.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 19:41

KTJ-Media.dk:
oki, hvis det er tilfældet at du kun har en kategoriside, med 10 produkter, og at du kun skriver 6-8 linjer og bruger 1-2 af dem, så vil jeg klart anbefale dig bare at skrive unikke teasers, det får du mest ud af, og det tager ikke ligefrem så meget mere tid at skrive dem.

Tak for det, det vil jeg så gøre.

God søndag

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:14

Jens Andersen:

KTJ-Media.dk:

Tak for det, det vil jeg så gøre.

God søndag

Cool ;)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)