Hej shop-ejere. Jeg vil gerne dele en erfaring med jer om prissætning på fragt på www.bokseudstyr.dk . Som et forsøg har jeg de seneste 2 måneder (fra 15.2.2012) haft 2 forskellige fragt-satser, som kunden SELV SKAL VÆLGE IMELLEM. Valget sker altså ikke automatisk efter vægt eller antal. De kan vælge fragt på 19 kr. hvis de køber småting som f.eks. tandbeskyttere, eller fragt på 69 kr. ved alle andre ting. Det blev offentliggjort på min facebook-side med flg. tekst: ”Spar PENGE på porto: Skal du blot bruge tandbeskyttere til 39 kr. er det surt at skulle betale 69 kr. i porto. Derfor kan du nu vælge at få varen sendt som "Brev" til kun 19 kr. Det er sund fornuft.” Resultatet har været at ca. 15 % af alle kunder har valgt fragt på 19 kr., og kun 2 kunder har valgt fragt på 19 kr. ved køb af større ting (i begge tilfælde sjippetov, så de fik lov at slippe igennem). Salget af tandbeskyttere er steget med næsten 50 % efter muligheden for billig fragt. Porto + boblekuverter løber op i ca. 22 kr. i gennemsnit pr. forsendelse. Det vil sige at jeg ”mister” 3 kr. pr. forsendelse. Ved pakker med fragt på 69 kr. har gennemsnitsprisen til PostDanmark været på næsten 80 kr., så her jeg ”mistet” ca. 11 kr. pr. forsendelse. Alt i alt synes jeg at forsøget været en succes:
Håber du kan bruge denne info når du overvejer dine fragtpriser. Mvh. Bokseudstyr.dk |
Dejligt du får flere kunder igennem :-)
Problemet kan så ligge i at til de 19 kr. er forsendelsen ikke forsikret , da det ikke kan traces
Så kunden kan sige han ikke har modtaget det, så er det dig der skal gensende en vare på ny