Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg fra hjemmeside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er :)

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke rigtig er klar over, om det er inde for det rigtig emne, jeg har valgt at poste denne tråd. Men hvis det er helt forkert, håber jeg den kan flyttes.

Mit spørgsmål går ud på, hvordan vi kan optimere salget af os selv fra vores hjemmeside Lugtsanering.dk
Vi er de eneste i danmark, der kan levere den erfaring, og de kompetance der skal til for at lave en ordenlig lugtsanering, da dette er mere kompliceret end man skulle tro! (Det er ikke en salgstale. Vi ved vi kan noget unikt.!)

Vi er en nystartet virksomhed fra marts ''07, og har arbejdet som lønmodtagere i et andet firma de sidste 26 år =:-). Derfor har vi absolut ingen erfaring med salg/marketing/PR og slet ikke fra nettet.

Hjemmesiden er en vi selv har lavet, da vi ikke vidste om det nogensinde ville gå.

Mit spørgsmål nu om hvorvidt det ville øge salget endnu mere, hvis man fik nogle kloge hoveder (altså folk med forstand på hjemmeside og tekst til denne) til at lave en mere prof. side?
Vores problem er egentlig, at det ikke er en vare vi skal sælge, men os selv.. altså vores erfaring og kompetancer igennem mere end 20 år.. hvordan gør man det bedst muligt? evt. hvilke folk skal man hive fat i?

Håber ikke der er for mærkelige spørgsmål :)

God dag til alle derude

Hilsen Steffan

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 17:58
Hej Steffan

Fin side i har fået lavet

Du skriver at i kan noget unikt, men det savner jeg på hjemmesiden at få at vide. Hvad er det i kan som er unikt i forhold til andre, og hvorfor skulle jeg lige vælge at blive kunde hos jer! Jeg mener ikke i skal skrive som om det var en reklametekst med supérlativer til højre og venste, men i skal heller ikke gøre jer mindre end i er.

Prøv at opfatte jer selv som at i sælger en meget unik parfume(lugtsanering). Hvordan vil i have indpakningen/flasken(i overført betydning) skal se ud? Hvordan vil i skrive om jer selv for at yde jeres service/produkt retfærdighed. Sørg for at indpakningen matcher indholdet. Skriv begejstret som om i selv bare synes det er det fedeste produkt, men hold det informativt.

Omkring hjemmesiden, så kunne den godt gøres mere frisk og lysere i designet(gerne lys baggrund), men ellers ser den professionel ud. Jeg kunne nu også godt tænke mig nogle flere billeder, af jer, og jer igang med arbejdet eller lignende. Omkring teksten kan der til gengæld gøres en hel del efter min mening.

Generelt står der for lidt information, og velkomsten på forsiden er super kedelig. Omkring priser så bør i give nogle pris eksempler på forskellige opgaver, så folk nogenlunde får en idé om hvilket prisleje i opererer i.

Omkring salg, marketing, og PR kan i jo få fat i sådan én som mig f. eks, eller andre dygtige folk herinde på Amino til at hjælpe jer på vej med det. Til online markedsføring, vil jeg desuden råde jer til at stifte bekendskab med adwords (hvilket du kan læse en masse om herinde) og så vil jeg også råde jer til at lede efter fag-relevante danske websider hvor i kan smække et reklamebanner op på eller lign. Der er i det hele taget en del man kan gøre på nettet.

Nu ved jeg ikke om i tænker på at arbejde regionalt eller nationalt, men alt efter jeres område, så bør i også få skrevet nogle pressemeddelser og komme i de lokale dagblade. De er ofte glade for at melde om når det komme nye forretningsfolk til byen som har noget spændende at tilbyde.

Summa sumarum så spørger du om det vil hjælpe på salget at få en pro til at optimere hjemmesiden og der vil jeg både mene både ja og nej. I kan have verdens flotteste og bedste hjemmeside, men hvis der er ingen der ved den er der, kan det være lige meget. Husk synlighed er eksistens, så sørg for først og fremmest at lave PR(fordi det er det er gratis og troværdigt) og noget markedsføring. Omvendt kan en ikke indbydende side skræmme de potentielle kunder væk som kommer forbi, så der bør i også gøre noget for at gøre den mere indbydende, brugervenlig og salgsbar.

Med venlig hilsen

Jean-Michel Clemmensen

ivaerksaetter-pr.dk 

PS. Linket virker ikke.

Fra Hillerød
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:18
Tak for rådgivningen..!

Når du siger det, kan jeg sagtens se, at forsiden er kedelig og ikke særlig indbydende til videre kiggeri..

ang. PR,  tror jeg vi vil hive fat i nogle der ved noget om det, sådan det bliver gjort bedst muligt. Omkring Google ADWords har vi prøvet os lidt frem, men mere søgemaskineoptimering ville helt sikkert hjælpe..

Billederne på siden har altid været meningen, at de skulle skiftes til nogle der var mere relevant for os. Så det er på vej...!

Så er der det med priser på siden..Vi var lidt i tvivl, da vi skulle starte, om det nu var bedst at have priser på siden, eller om det var bedre, at evt. kunder skulle ringe efter en..? Er der nogle der har erfaring med det, eller skal man bare lade det komme an på en prøve..?

Vi arbejder nationalt så det må vi også gøre mere klart..!

Super tak for hjælpen det kan jo kun bliver bedre...

God aften

Steffan

Lugtsanering med omtanke!

www.lugtsanering.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)