Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med banken

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg fik i januar oprettet en ekstra privatkonto med et VISA/dankort tilknyttet, en konto jeg skulle bruge til min enkeltmandsvirksomhed.

Så ringer jeg nu til banken for at få kontoen til at være en NemKonto.

Det kan ikke lade sig gøre, og de siger at det er ulovligt at drive virksomhed med en privatkonto. De vil oprette en virksomhedskonto i stedet. Det vil sige at jeg først skal godkendes, kreditvurderes. De skal have en forretningsplan og alt muligt.

Det er kun en lille virksomhed ved siden af mine studier, så er dette virkelig nødvendigt?

Er det ulovligt at drive enkeltmandsvirksomhed med en privat bankkonto?

Håber virkelig i kan hjælpe.

/Shock

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 11:30

Det er noget de altid gør, det med kravene til oprettelse af virksomhedskonto - skulle selv det samme i sin tid.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:39

Nej det er bestemt ikke ulovligt at drive virksomhed med en privat konto. Der er ikke krav om konto typen som tilknyttes nem-kontoen. Du skal bare vise banken det papir du har fået med at du skal registere en nemkonto og så fortælle hvilken konto du vil have til at være denne nemkonto.

Nu ved jeg ikke hvilken bank du har men jeg ved at i nordea kan man ikke få en almindeli privat konto som virksomheden nemkonto, men der har de en privat løsning alligevel kaldet "Forretnings konto" det skal du så bare bede om at få. Der er ikke kredit, renter eller noget som helst på den konto type.

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 12:29

Tak for jeres svar. Der er selvfølgelig tale om Nordea. Jeg må få lavet forretningsplan mv. og en tur i banken.

Det er en smule irriterende at jeg nu skal have nyt kort og kontonummer (hvis de da overhoved godkender mig)... Gab.

/Shock

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)