Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing eller køb af bil??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Erhvervsleasing af bil eller privat køb i enkeltmands???

Jeg sidder og overvejer hvad der bedst kan betale sig - men har svært ved at gennemskue total økonomien.

Kan det betale sig at erhvervslease eller er det billigere med køb af privat bil?

Er der evt nogen som har erfaring med dette og måske kan vejlede? Hvordan kan man foretage beregninger? Nogen der kan hjælpe med et regneark?

Mvh,
IDA
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Ingen der kan hjælpe???
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Svært at sige..der skal en konkret beregning til.

Og her i tråden er der for få oplysninger til at gøre det.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter, tak for dit svar. Hvad er det for oplysninger der mangler for at kunne beregne? Jeg har oplysningerne om ydelse, skatteværdi, løbetid mv.

Mvh,
Ida
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mener, at tax.dk og Beierholm har nogle regneprogrammer, der kan understøtte dit beslutningsgrundlag.

Prøv at lede på deres websider.

 

MvH

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 4. Feb 09
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Info om 
Byt-bil.dk er gratis for alle

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det, der gør det vanskeligt er, at skatte- og momsreglerne er forskellige, og afhænger af, om bilen er på gule eller hvide plader, hvad den bruges til, hvad totalvægten er m.v.

Jeg har lavet et regneark, hvor der kan beregnes på de 32 forskellige muligheder, det giver. Pladetype, bilens totaltvægt, om den købes eller leases, og om virksomhedsordningen anvendes.

Hvis du således har oplysninger om forskellige biltyper, vil du hurtigt kunne se, hvad konsekvenserne er - og om det eventuelt bedst kan betale sig at udbetale kørepenge efter statens takster. Og hvornår det bedst kan betale sig af skifte fra faktiske udgifter til statens takster.

Der er link til regnearket på denne side: http://www.regnskabsmail.dk/Skat/Skattedokumenter/Biler%20skat%20og%20moms.asp?

Siden kræver login, og man skal derfor oprette sig som bruger. Men det er gratis og uforpligtende, idet jeg altid giver 3 ugers gratis prøvetid - og der er ingen automatik i overgang til "rigtigt" abonnement - kun efter særskilt positiv accept fra prøveabonnenten vil et "rigtigt" abonnement blive oprettet. Se evt. her: http://www.regnskabsmail.dk/Abonnement.htm

Håber, det kan bruges

M.v.h.

Lars

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok tage fat i en som kan regne det igennem for dig da der er så mange faktorer der spiller ind.

Du har nok fundet det sværeste spm at svare på da ham/hende der skal hjælpe dig har rigtig mange spm til dig først.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)