Jeg går med planer om at starte en juice- og snackbar. Jeg har fundet det helt perfekte, solrige sted i Århus og søger eventuelt en partner til at opstarte det sammen med. Dels vil det være en stor fordel økonomisk og dels kunne jeg ønske, at vi var to om at udvikle konceptet, samt at fordele arbejdet - ikke mindst i opstarten. Det ville være helt perfekt med én, der har evner indenfor budgetter, regnskaber m.m., hvilket ikke er min stærke side. Er det mon "dig og mig og vi to?"
Jeg vil desuden rigtig gerne dele idéer og erfaringer med nye og erfarne iværksættere...Håber på at få nogle friske indspark.
Nu er jeg selv fra Århus og har været i restaurations branchen i nogle år.
Men har du undersøgt marked for det og er der behov for flere juice steder i Århus??
Det er en rigtig hård branche og man skal virkelig finde lokaler som ikke koster ret meget og er i god stand og det er svært. Det er kæmpe betydning, hvor det ligger ;-)
Jeg kan godt hjælpe dig med det økonomiske og se om det hele hænger sammen og jeg kan også hjælpe dig med lejekontrakter m.m. for der er virkelig mange faldgrupper du skal passe på.
Men jeg vil sige, du skal virkelig have en unik ide og være sikker på din målgruppe så kan alt jo lade sig gøre ;-)
Tak for det hurtige svar. Det er meget relevante spørgsmål du stiller. Beliggenheden er i top, men jeg kunne bestemt få brug for at undersøge markedet og målgruppen nærmere. Der ligger et tema bag konceptet, som jeg mener kan tiltrække kunderne, men jeg tøver lidt med at afsløre for meget her på siden endnu. Jeg satser på at komme på iværksætterkursus om et par uger for at blive bedre rustet, særligt for at forstå de økonomiske sider af sagen. Jeg kunne godt få brug for din assistance - kan sagtens forestille mig, at der en en del faldgruber.
Hvilke steder har du arbejdet i Århus inden for branchen?
Tak for dit svar - jeg vil umiddelbart ikke springe ud i at købe en hel juicebar, men hvis man kunne købe forskelligt inventar enkeltvis, ville jeg bestemt være interesseret. Lyder ellers meget spændende, at det er en mobil juicebar. Ved du hvor man kan henvende sig?
Lyder som en spændende idé du går med. Er selv bosat i Århus og det kunne da være et sjovt og udfordrende projekt at springe sig ud i.
Skulle du tage Kontakt med en eventuel sparringspartner kan du jo altid bede personen om at underskrive en hemmeligholdserklæring/aftale inden du løfter sløret for din idé. Så er du på sikker grund idet vedkomne skriver under på ikke at udnytte eller videreformidle din idé ud til alle andre. Find den eventuelt her: http://www.startvaekst.dk/aftale_hemmelig_1
Ud over det har jeg hørt en lille fugl synge om at du kan tilmelde dig et kursus hos skat i momsregnskab.
Håber du kan bruge lidt af det til dit videre forløb.