Jeg kan godt sætte et banner op i et grafisk program, men når det skal bruges til exchange/udveksling, skal andre jo også hente et link samtidig. Jeg forstår ikke helt, hvordan jeg kobler link og grafik. Skal jeg uploade/ftp bannergrafikken til server og henvise til det i kodningen ? Og så have html''en på min hjemmeside, som folk kan kopiere. Eller skal kodningen integreres i grafikken, og hvordan gør man det? Så folk bare copy/paster banneret og dermed kodningen med link til mit site ? Og hvordan er html-kodningen for sådant / hvor kan jeg evt. finde det på nettet ? Som du/I nok kan læse er det vil jeg gerne have helt grundbasis svar ! fx. hvis kode og banner kan linkes i grafikprogrammet - præcis hvordan gøres det..... mvh Lene |
Når jeg skal sætte et reklame-banner op på en side, får jeg altid at vide fra webmasters side at jeg skal hoste billedet et sted. D.v.s at de beder mig om at uploade billedet på en side. Det gør jeg så på imageshack.us. Der findes selvfølgelig også mange andre udbydere til dette formål. For at tage udgangspunkt i imageshack.us, så leverer de alle URL addresser afhængig af om du skal bruge det til et forum, webside eller noget helt andet.
Håber det leverede lidt af det svar du skulle bruge.
Med venlig hilsen
Jean-Michel Clemmensen