Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brittisk firma med samme navn som mit.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Fra  Silversnail Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er ret irriteret over at have fundet ud af at en Britte har et firma med samme navn som mit. Jeg har fået et meget stærkt bånd til det navn jeg har valgt fordi jeg har brugt det siden jeg var mindre. Jeg føler mig truet af dem pga at jeg er studerende og ikke har super meget erfaring. Så jeg er bange for  at  deres firma skal vokse sig stort og derfor have mere "ret" til navnet. Det drejer sig om http.//www.silversnail.dk og http://www.silversnail.co.uk/. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre jeg fortryder lidt at jeg ikke er kommet i gang med at gøre noget hurtigere. Nogen der har nogen råd omkring/erfaring med det?

Med venlig hilsen Chris Nikolajsen

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 01:28

Hmmm... hvis du føler dig truet af .co.uk-versionen, hvad med .com-versionen? Føler du dig ikke truet af dem?

Kan det skyldes at .com-versionen blev registreret 5 år før du registrerede din .dk-version, at du ikke føler dig truet?

For du må da ha' set at .com-versionen var optaget dengang du selv registrerede .dk-versionen?

Hvis du føler dig truet af .co.uk-versionen og ønsker at gøre "noget" ved det, så accepterer du vel også samtidig at .com-versionen også har ret til at føle sig truet og har ret til at gøre "noget" ved .dk og .co.uk-versionerne? eller hvad?

Du må gerne forklare sløve knallerter som mig, hvorfor og hvordan du kan føle så stærkt bånd til det navn, og være blind for at andre kan have de samme følelser som dig.

Det er altid interessant at høre nogen føle at de har mere ret til et navn end andre, specielt hvis andre har anvendt navnet i flere år før man selv overhovedet havde det i tankerne. Puf lige pludselig så føler man ejerskab over navnet og ønsker at gøre "noget" ved andres anvendelse af navnet. :)

Hygge.

Kommer snart...

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  Silversnail Skrevet kl. 03:17

.com domænet er et firma der hedder Silver Snail Comics i torronto og ikke Silversnail. Så det er ikke helt det samme men kan godt følge dig i at det er lidt det samme jeg gør og at det sikkert også kunne krænke dem.

Jeg har brugt navnet siden jeg var ca 12 som nickname i spil og har på den måde fået det forbundet med min identitet. Jeg kan huske jeg ledte efter et unikt navn og at jeg googlede eller måske jubiiede det dengang Stick out tongue. Silver snail comics fandtes også dengang. Toronto er langt væk og hvis de kontaktede mig ville jeg være enige i at de har første ret. Men jeg synes London er lige rund om hjørnet.

Jeg kan virkeligt godt lide navnet og det logo jeg har sammen med at jeg har knyttet det til mig i langt tid så det gør lidt nas eller er lidt skræmmende at man måske kan miste det.

Jeg synes jeg har retten til det mere end det britiske fordi jeg havde det først <- ligeom i børnehaven men der er følelser i det. Det er egentligt sjovt for jeg tog navnet Silverspoon fra en anden og for at gøre det unikt lavede jeg det om til Silversnail som så kun var næsten unikt da Silver Snail comics fandtes.

Mvh Chris Nikolajsen

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 05:22

Jeg ville ikke bekymre mig så meget om det. Hvis du gerne vil kalde din virksomhed for Silver Snail så gør du da bare det. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:41

Hvis du vil være sikker på at have retten til navnet, så kan du jo registrere det som et registreret varemærke.

En standardansøgning koster 2.350 kr. og den holder i 10 år (kun 5 år, hvis du ikke bruger navnet aktivt).

Læs mere her: http://www.dkpto.dk/

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  Silversnail Skrevet kl. 12:03

Britterne sendte et flinkt brev efter at have fundet den her tråd. Spurge om vi ikke hellere skulle samarbejde ved at linke til hinandens websites. Det gik jeg med til men jeg kunne nu stadig godt tænke mig at vide hvad ens rettigheder er angående navne så jeg må researche lidt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18

Hvis du har brugt navnet Silversnail siden du var mindre og kan "dokumentere" brugen af de på papir/andet i løbet af årenet, har du ret til domænenavnet. Du kan oprette dig med CVR-nummer og så er du helgarderet. 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 14:56

Poul Madsen:

Hvis du har brugt navnet Silversnail siden du var mindre og kan "dokumentere" brugen af de på papir/andet i løbet af årenet, har du ret til domænenavnet. Du kan oprette dig med CVR-nummer og så er du helgarderet. 

:) Det er da et lidt for simpelt og hurtigt svar, er det ike Poul.

Hvad hvis det engelske eller amerikanske ligeledes har anvendt navnet siden de var "mindre" og kan "dokumentere" det, hvad sker der så Poul?

Når det kommer til varemærker er det ikke så simpelt, der kan være andre faktorer, der kan spille ind, f.eks. hvilke vare- og tjenesteydelser varemærket er registreret under.

Husk bare på Apple-sagen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Corps_v_Apple_Computer

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

diCEPT ApS:

Hvad hvis det engelske eller amerikanske ligeledes har anvendt navnet siden de var "mindre" og kan "dokumentere" det, hvad sker der så Poul?

Jo, det er rigtigt, men jeg tror ikke, at det hjælper dem ikke så meget i DK. Hvis Chris kommer først og laver firma med navnet i DK, så tror jeg ikke, at der er så meget at gøre, men indrømmet, jeg ved det ikke.

Jeg læste den artikel, du linkede til. God læsning. Som jeg læser artiklen, handler det ikke om navnet, men om hvad de hver især roder med: Beatles roder med musik, og Apple roder med computere, så Apple skal holde snuden væk fra musik.

Man kan nævne MacDonald's pølsevogn ved Nørreport. McDonald's burgerkæden sagsøgte MacDonald's, men skotten, som ejede pølsevognen, hed vitterlig MacDonald's og det kunne han dokumentere, så han fik af retten lov at kalde sin pølsevogn for MacDonald's. Øv, bøv, McDonald's!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)