Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR, moms, umyndig med CVR osv.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 19:44

Tak for linket. Jeg er efterhånden med på, hvordan jeg gør med registrering - det er de andre spørgsmål jeg ønsker svar på nu. Hvilke af dem er det, du ikke forstår? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15

Mon ikke du lige skulle liste dem tydeligt - det er jo dig der vil ha hjælp, vi andre vil da ikke sidde og læse træde igennem. 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 00:48

Er du sikker på om du kommer til at omsætte for mere end 50 k indenfor 12 mdr? :-)

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 14:02

@ Cookie

Jeg forstår overhovedet ikke, hvad du snakker om. Det hele står i første indlæg, jeg spørger hvad det er du ikke forstår, og så siger du, jeg skal liste dem tydeligt, så vi ikke skal læse hele tråden igennem? Jeg mener da, at de er listet meget tydeligt, og ellers er du, som sagt, velkommen til at spørge. :)

@ Jonas

Nej, det er jeg ikke. Jeg når formentlig ikke derop, men jeg lavede en anden tråd, hvor jeg fik at vide, at det var en god idé alligevel, da der kun er fordele ved det (som at trække momsen fra).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12

Som blot at, du kan se det kan væremlidt besværligt med cvr for dig, og de andre ? Er jo afhængige af det. Det er nok derfor alle har koncentreret sig på dine hovedspørgsmål
Da det så nu er restspørgsmålene du mangler, ville jeg råde dig til at liste dem. Ellers skal de der vil hjælpe vende tilbage til side 1 i stedet for nu kun at få de andre spørgsmål let læst i den nyeste del af tråden
Det var for at hjælpe dig til svar

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 15:18

Hejsa. Jeg er på ingen måde "sur", hvis det lyder sådan - jeg er tværtimod yderst glad for jeres hjælp.

Jeg går da bare ud fra, at alle, der læser en tråd, læser det første indlæg. Det er jo det tråden handler om. Men jeg lister dem da gerne igen....

Spørgsmål

• Jeg er 16. Er det nemt nok at oprette CVR til enkeltmandsvirksomhed i mit tilfælde?
  • Hvad vil det betyde for økonomi-opgivelser osv.? Jeg ved lidt af det, men jeg spørger helt åbent for at få alt med.
  • Jeg har fået at vide, at hvis jeg fx køber noget (lad os sige en macbook) der delvist er til privat, delvist er til firma, og tidsforbruget er halvt-halvt, kan jeg trække det fra imoms - altså halvdelen af momsen kan fratrækkes. Når det så skal opgives til skat- hvad så? Kan det 1) hele trækkes fra 2) halvdelen i dette tilfælde trækkes fra eller 3) ingenting trækkes fra?
  • Dertil: kan alt der kun er firmarelateret trækkes fra i både skat og moms? Fxamino plus/flexer.dk, webhotel osv.
  • Andet nyttig information.
Heraf er spørgsmål 1 besvaret nogenlunde nu, men hvis I har andet input er det velkomment - det jeg er kommet frem til, er, at det er muligt, men jeg skal indsende noget til statsamtet for at få lov.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43

Hvis det er noget du skal bruge i firmaet og ikke for at det er privat godt at ha, så kan du som udgangspunkt trække moms osv
Hvis det er tlf så skal du som udgangspunkt betale multimedieskat (google det) og du kan trække moms i forhold til din brug firma/privat og resten som omk i firmaet. Pc udløser ikke multimedieskat hvis den er til firma og kan trækkes i moms. Som udgangspunk så tænk på at alt SKAL være for firmaets behov hvis det skal via firmaet.
Hvad angår skat og moms og om alt til firma kan trækkes fra, må mit svar være, at der bestemt er undtagelser, eks repræsentation, hotel, bespisning, moms i forhold til biler og en del andet, så helt generelt kan der ikke svares, men det meste som virkeligt er nødvendigt i selskabet giver fradrag.
Der skal jo så også gerne på sigt være positiv moms, ellers vil der blive spørgsmål
Alt afhænger af at du får forvaltningens ok til selskab med dine forældre involveret og mener det er adm og arbejde værd og at du har brug for moms muligheden, det er jo ikke adm og omk frit at drive virksomhed, men klø på
Venlig hilsen

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 21:25

Hejsa

Mange tak. Jeg tror, jeg på et tidspunkt vil forsøge at få et CVR - man kan trods alt spare nogle penge på det + det skaber større tillid. Med et regnskabprogram (Billys Billing er i tankerne) kan det heller ikke være så svært at få lavet det momsregnskab. Det er jo ikke fordi jeg sælger 1000 produkter - det er jo altsammen projekter og arbejdet er kun i fritiden, så det må være til at overskue.

Endnu engang tak.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 14:16

Eftersom du ikke overstiger 50k og du kun, som du selv siger det, sælger serviceydelser og ingen investering og indkøb. Så ville jeg mene at du skulle lade være. 

Når du ikke har SE-nummer, så kan du heller ikke indkræve moms. Derfor kan du tage samme pris som din konkurrenter, men tjene mere end dem. Ellers kan du også prissætte dig under dine konkurrenter. 

Og så slipper du selvfølgelig for alt det formelle papirarbejde. (Moms osv.)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)