Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At rette et beløb i en faktura - magento...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Med risiko for at det er helt ny tråd, så tror jeg ikke helt jeg forstår, at DU har hævet pengene. Det er vel kunden der har betalt pengene ind som betaling af fakturaen minus den aftalte rabat?

Det har ingen betydning regnskabsmæssigt. Hvis du mener om det har betydning at DU har hævet pengene fra firmaet, er det jo en anden problemstilling, som heller ikke udgør et problem i forhold til faktura og kreditnota, men som jo så heller ikke påvirker firmaets regnskab, men er via mellem regning og status

vh

Kunden har betalt pengene og jeg har hævet dem.. Kunden indbetaler jo ikke direkte til mig konto - jeg skal aktivt ind og hæve dem. Jeg har så hævet pengene fratrukket den aftalte rabat...

Hvad jeg mener regnskabsmæssigt er at på den faktura jeg putter i min regnskabsmappe, står det fulde beløb og ikke noget med nogen rabat...

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 22:31

salg -> ordrer-> vælg ordrer -> vælg "kreditnota" oppe i toppen

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Randers
Tilmeldt 17. Jan 12
Skrevet kl. 22:33

Casper Harlev:
salg -> ordrer-> vælg ordrer -> vælg "kreditnota" oppe i toppen

Netop der går det galt.. Har ingen "kreditnota" i toppen...

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 22:34

Du har oprettet en faktura i systemet?

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Randers
Tilmeldt 17. Jan 12
Skrevet kl. 22:35

Og jeg ved egentligt godt hvorfor... Jeg kan ikke fuldende mine ordrer hvis jeg ikke bruger funktionen med at hæve pengene direkte når jeg opretter fakturaen.. Kan simpelthen ikke forstå hvorfor :(.. Svært at forklare.. Men så er jeg jo ligevidt kan jeg godt se.. :(

Fra Randers
Tilmeldt 17. Jan 12
Skrevet kl. 22:36

Casper Harlev:

Jep har bare ikke sendt den til kunden endnu, da jeg ville lave den med det rigtige beløb først...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:08

Hej Maria.

Kan du ikke få lov at annullere den, evt. returnere betalingen til kunden, og så lave en korrekt ordre forfra. Bøvlet, ganske vist, men så kan du da blive færdig med sagen.

Det kræver selvfølgelig at du kan regne med at kunden sender pengene igen, varen har du jo nok sendt...

Der findes et modul til Magento som tillader dig at rette alle mulige mærkelige steder i fakturaer - hvis du vil vide mere om det, så send mig en PM. Jeg tror ikke det virker bagudrettet, så det hjælper nok ikke i den aktuelle sag, men fremadrettet kunne det måske være en idé.

Mvh Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28

Maria:

Casper Harlev:
Kender ikke magento, men er det ikke netop problemet at systemet ikke registrerer fakturaen før den er helt igennem og sendt, og at du først når du sender, kan oprette den nødvendige kreditnota og sende samtidigt?

Bare gæt

Jep har bare ikke sendt den til kunden endnu, da jeg ville lave den med det rigtige beløb først...

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Jan 12
Skrevet kl. 09:16

Okay så langt så godt.. Har fundet ud af at oprette kreditnotaen nu.. Men jeg kan ikke sætte antallet af produkter at refundere til "0"?? Så nu går der jo helt ged i den for så refunderer den det hele...!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14

Nu har du din faktura - Kan du så ikke bare lave en helt almindelig kreditnota - uden at bruge vare systemet - eller hvis du ikke kan finde ud af at undgå det (jeg kan ikke Magento) så lav en vare der hedder rabat i.h.t. aftale - med præcis den pris du har brug for at kreditnotaen lyder på - og så af stede med den kreditnota - du kan jo tilmed i vareteksten for den ny vare skrive RABAT I.H.T. TIL AFTALE I FORHOLD TIL TIDL. FAKTURA NR XXX

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)